Derült, meleg időben kezdődött az F1 történetének első Indiai Nagydíja az Új-Delhi melletti Buddh pályán. A rajtnál simán eljött a két Red Bull, de Jenson Button már az első hosszú egyenesben megelőzte Mark Webbert. Mögöttük Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Sutil és Bruno Senna sorakozott a pontszerző helyeken.

Hátrébb már nem volt tiszta a start, Kobajasi Kamui és a két Williams ütközött, a torlódásba pedig az egyik Virgin is belefutott. Több autó megsérült, Kobajasi és Glock nem is tudta folytatni a versenyt.

A rajtnál egy kicsit visszaeső két Toro Rosso a 10. körig üldözte Bruno Sennát, aki a nem működő KERS-szel nem tudta tovább tartani őket.

Az élmezőny kerékcseréit Sutil, majd Webber és Alonso kezdte a 17. körben. Utánuk Hamilton és Massa is járt kint. Alonso elég rosszul járt a visszatérésével, ugyanis Michael Schumacher mögé került, és két körig mögötte is “toporgott”, kis híján csapattársa is elé tudott kerülni a saját kiállása után.

Végül Button, Vettel, Schumacher és Rosberg is kiment, a cserék után nem változott a sorrend elöl.

A 24. körben Lewis Hamilton és Felipe Massa újra egymásra talált, a mclarenes próbálta elvenni az 5. helyet a DRS-zóna végén, már mellette volt, de a brazil a külső ívről ráhúzott, ütköztek. Hamilton első szárnya megsérült, a bokszba kellett mennie, a 8. helyre, Jaime Alguersuari mögé esett vissza. Közben a Toro Rossó-s Sebastien Buemi füstölgő autóval húzódott le, kiesett.

Hamilton egy darabig darabig nem tudott mit kezdeni a gyors Alguersuarival, de végül átverekedte magát rajta.
 
Massa a baleset miatt bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, a 7. helyre csúszott, majd egy kör után vissza is tért a bokszba kerék- és orrkúpcserére. Kemény keveréket kapott, egy kiállást próbált spórolni, de a a stratégiát nem tudta végigvinni, mert ahogy az időmérőn, most is rávitte az autót a magas kerékvetőre és eltörte a bal első felfüggesztését, kiesett.

Elöl Vettel, Button, Webber, Rosberg, Schumacher, Hamilton, Alguersuari, Sutil haladt a pontszerző helyeken.

Csak Alonso és Webber volt közel egymáshoz, amikor a Red Bull-os a 38. körre kemény gumikra váltott, a spanyol lehetőséget kapott, hogy kiautózzon annyi előnyt a saját kiállása előtt, hogy elé kerüljön, ez sikerült is, és a hideg kemény abroncsokon is maga mögött tudta tartani az ausztrált. A ferraris ezzel a dobogót érő 3. helyen autózott.

A 46-48. körben a vezető Vettel, Button, Rosberg, Hamilton és Alguersuari is kiment az utolsó cseréjére, csak Schumachert tartották kint tovább, sikerült is csapattársa elé visszatérnie, átvette az 5. helyet.


Button a kiállások után 5 másodpercről felére csökkentette a Vettelhez viszonyított lemaradását, de aztán nem tudott igazi rohamot indítani, lassan időt veszített, miközben a bajnok “unalmában” egymás után futotta a leggyorsabb köröket, köztük a legutolsót is.

A kétszeres bajnok így simán nyerte a Forma-1 történetének első Indiai Nagydíját, méghozzá úgynevezett Grand Slammel, azaz övé lett a pole, minden körben vezetett, nyert és a leggyorsabb kört is megfutotta.

Mögötte Button és Alonso ért fel a dobogóra, a további pontokon pedig Webber, Schumacher, Rosberg, Hamilton, Alguersuari, Sutil és Sergio Perez osztozott.

Az idény két hét múlva Abu-Dzabiban az utolsó előtti futammal folytatódik.

Indiai Nagydíj, Új-Delhi, 2011.10.30.