A Virgin tavasszal elbocsátotta addigi technikai igazgatóját, a csak számítógépes szimulációs tervezést alkalmazó Nick Wirth-öt, majd nem sokkal később bejelentette, hogy technikai együttműködésről állapodott meg a McLarennel, amelynek keretében a wokingiak szimulátorát és szélcsatornáját is felhasználja a fejlesztéseihez.

Bár az eredményeken egyelőre nem látszik, hogy a Virgin nagyot ugrott volna, hiszen ugyanúgy a Lotus mögött, a HRT elől “menekülve” teljesítenek azóta is, a részben épp a mclarenes együttműködés miatt szerződést hosszabbító Timo Glock meg van győződve róla, hogy fejlődnek.

“Én úgy érzem, hogy egyértelműen javultunk. Nem látványos, mert a Lotus szintén hozott fejlesztéseket, amelyek kiegyenlítették a mi lépéseinket, de az adatok igazolják, amit én is érzek az autón” – hangsúlyozta az Auto Motor und Sportnak az egykori Toyota-pilóta.

A Virgin a McLarennél nemcsak az egyes versenyekre készülhet fel jobban a beállítások terén, de a kiscsapat 2012-re is hatékonyabban fejleszt.

“Volt egy kis csúszás, de már utolértük magunkat. Koreába új beállítási irányelvekkel érkeztünk és mivel semmi vesztenivalónk nincs, megengedhetjük magunknak, hogy a jövő évre dolgozzunk előre.”