2011-ben két jelentős újdonság érkezett a Forma-1-be: a Pirelli gyorsabban kopó gumijai és az előzések könnyebbé tételét szolgáló mozgó hátsó szárny (DRS). Az előzések látványosan meg is szaporodtak idén, de míg például Nico Rosberg a DRS-t az F1 egyik legnagyszerűbb ötleteként ünnepli, honfitársa, a renault-s Nick Heidfeld a purista álláspontot képviselve mesterséges dolognak látja a megoldást.

“Hát, ahogy minden másnál is, itt is minél többször használja az ember, annál könnyebb lesz, de még most is dolgozunk a megfelelő kapcsolóálláson, Törökországra talán készen lesz. Azt hiszem, (a DRS) megfelelően működik, de én nem vagyok nagy rajongója a hátsó szárnynak, mert nem igazán szeretem, ha mesterséges eszközökkel akarják javítani a versenyzést” – mondta.

A veterán pilóta szerint az új gumik is épp eléggé bolondítják a futamokat:

“A legfőbb különbséget a gumik jelentik. Ha a aktív a hátsó szárny, de az üldöző és az elöl haladó hasonló állapotú gumikon megy, akkor még mindig nem könnyű az előzés, és pontosan ez is volt a cél. De friss gumikkal már sokkal könnyebb, szerintem sokkal több előzést láttunk, mint korábban.”