Bő egyhónapos tengerentúli turné után visszatér Európába a száguldó cirkusz. A McLaren-Mercedes pilótái, Lewis Hamilton és Jenson Button a technikás kanyarokra fenik a fogukat Isztambulban, különösen a négy ívérintőből álló nyolcas kanyarra.

“Tavaly nyertem Törökországban, nagyon kedvelem az isztambuli pályát. Ez egy modern létesítmény, tele nagy kihívást jelentő kanyarokkal és gyors egyenesekkel. Itt igazán élvezheted, ha egy jól ‘beakasztott’ (beállított) kocsival hasítasz” – mondta Hamilton a McLaren sajtóközleményében.

“Persze, mindenki a nyolcas kanyarról beszél, ami egy fantasztikus hajlat. De én nagyon szeretem a későn fékezős részeket is a 9-es és 12-es kanyar előtt: nagy tempóval esünk be ezekbe, és ha sikerül jól bevenni, az megelégedéssel tölti el a versenyzőt” – mondja a vb második helyezettje.

“Azt hiszem, nagyon oda kell figyelnünk a gumikopásra a versenyen, főleg a tempós, bukkanós nyolcas kanyarban, ami az egész versenynaptár egyik legnehezebb hajlata. Nagy hasznát vehetjük majd a KERS-nek is, hiszen a legtöbb egyenes lassú kanyar után következik, így [a kigyorsításnál] sokat nyerhetünk a fékenergia-visszavezető rendszerrel” – véli Hamilton.

Az isztambuli pálya a szakemberek szerint Jenson Buttonnak kedvezhet leginkább, aki híresen kíméletes az abroncsokhoz.
“A szimulátoros tesztjeink azt mutatják, hogy a futam komoly próba elé állítja a gumikat, főleg a jobb elsőt, melynek rendkívül nagy oldalnyomást kell elviselnie a nyolcas kanyarban. Ebben a gyors, több érintőből álló kanyarban extrém nyomást kell elviselnie az alkatrészeknek, ezért azt gondolom, hogy a pénteki napon végig a gumik viselkedését fogjuk tanulmányozni” – mondja Button.

“Szerintem nem járok messze a valóságtól, ha azt mondom, hogy a Török Nagydíjon a gumistratégia fogja meghatározni a csapatok szereplését. Az előrejelzések alapján hűvösebb időre számíthatunk, mint amit Isztambulban megszokhattunk, hiszen idén három héttel korábban rendezik meg a versenyt, mint tavaly. Ez megint csak hatással lesz a gumik viselkedésére” – mondja Button.

A legtöbb csapathoz hasonlóan a McLaren is új fejlesztésekkel készül a Török Nagydíjra. “Egy sor kisebb változtatást hajtottunk végre, köztük aerodinamikai módosításokat. Csak a fejlesztési tempó fokozásával lehet bajnokságot nyerni, ezért elszántan megyünk Törökországba, abban a hitben, hogy a fejlesztéseink mindkét pilótánkat előnyhöz segítik” – fogalmazott Martin Whitmarsh csapatvezető.