A 2009-es katasztrofális nyitást ugyan jóval felülmúlta a Ferrari, de az olasz csapat a 2011-es idény első futamain így sem volt túl versenyképes, még a dobogóig sem jutottak, nemhogy a bajnoki küzdelembe beleszólhattak volna.

“Egyértelműen nem ilyen idénykezdést vártunk, sem mi, sem a szurkolók. Ötven pont kettőnkre nem valami sok és tudjuk, hogy pillanatnyilag nem jó a teljesítményünk, de ez gyorsan változhat” – írta optimistán a Ferrari oldalán a spanyol.

Alonso főképp abban bízik, hogy a csapat a korábbi években látottakhoz hasonlóan rákapcsol majd az idény közepétől.

“Bízom a csapatban. Tudom, milyen fából faragták, érzem, hogy Maranellóban mindenki javulást akar. A múltban már én is megtapasztaltam – előbb ellenfélként, majd belülről is -, hogy a Scuderia nagyon is képes fordítani.”

“Jól emlékszem, amikor 2006-ban a Renault-val az idény első felében nagy előnyt építettem ki, de aztán a Ferrari olyan jól fejlesztette az autót, hogy Schumacher komolyan vissza tudott vágni, két futammal a vége előtt meg is előzött.”

“De elég csak visszatekinteni tavalyra: először Törökország, majd Anglia után is azt mondták, hogy inkább már koncentráljunk a következő szezonra, de nem adtuk fel és az utolsó versenyéig harcban voltunk a címért. Közhelynek hangzik, de teljes mértékben igaz: a Forma-1-ben sosem szabad feladni.”

Alonso a McLarent is példaként hozza, hiszen a wokingiak épp a fordítottját mutatták be, mint ők – a téli teszteken versenyképtelen volt az MP4-26-os, a szezonnyitótól kezdve azonban már a Red Bull kihívóiként szerepelnek.


“A Forma-1 mindig is így működött. Az egyik futamon az első ötbe is nehéz bekerülni, a következőn már a győzelemért harcolunk. Az idei év sem kivétel: az utolsó barcelonai teszt után mindenki úgy látta, hogy a McLaren sehol sincs, aztán azóta folyamatosan a dobogón voltak, Kínában pedig győztek is. Ugyanakkor mindenki arról beszélt, hogy Vettel Sanghajban is verhetetlen lesz, de láttuk, mi történt. Három futam nem elég a helyzet végleges megítéléséhez.”  

A kétszeres bajnok a fentiek ellenére nem iszik előre a medve bőrére, nehéz felzárkózást vár.

“Ez persze nem azt jelenti, hogy alábecsülöm a helyzetünk súlyát, egyáltalán nem. Keményen kell dolgoznunk, hogy minden téren javulhassunk. A siker csak akkor jön, ha minden a legjobban működik: az autó, a stratégia, a bokszkiállások, a pilóták és mindenki más is. Az elmúlt napokban is kapcsolatban voltam a mérnökökkel és tudom, hogy Maranellóban nem volt lazítás az autó fejlesztését tekintve. Fel kell zárkóznunk, nem vesztegethetjük az időt, mert a többiek sem csak malmoznak a következő pár hétben.”