Pat Symondsot idén februárban nevezték ki a Virgin technikai tanácsadójának, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt engedélyezte a Renault F1 Team korábban eltiltott technikai igazgatójának részleges foglalkoztatását.

A Virgin új alvázzal, átalakított diffúzorral, kipufogó-kivezetéssel, első szárnnyal és fékrendszerrel készül a május elején esedékes Török Nagydíjra. Ettől azt várják, hogy a piros-fekete kocsik felzárkózzanak a Team Lotus szintjére, később pedig megszorongassák a középmezőny végéhez tartozó riválisokat.

John Booth, a Marussia Virgin csapatvezetője az autosport.comnak elmondta: “Pat mostantól átveszi a műszaki részleg felügyeletét. Napi szinten együtt dolgozik a mérnökökkel, de a legfontosabb feladata az lesz, hogy világos képet adjon arról, hol is tartunk pontosan. Biztos vagyok benne, hogy egy-két hónapon belül levon néhány fontos következtetést és iránymutatást ad.”

Symonds lett tehát a Virgin Racing “problémamegoldó embere”, mint Mister Wolf a Ponyvaregény című filmben.

A Virgin csapatfőnöke szerint két ok miatt tartják különösen fontosnak Symonds jelenlétét. “Egyrészt, Pat jelenléte mindenkit optimizmussal tölt el a csapatnál. Másrészt együtt dolgozik a mérnökökkel, segít a megbeszélések megszervezésében, ő hagyja jóvá a munkafolyamatokat és azt is, hogyan bánjunk a versenyzőinkkel.”

Az FIA 2009 augusztusában öt évre eltiltotta Symondsot a Forma-1-től, mert kiderült: ő utasította rádión keresztül Nelsinho Piquet-t arra, hogy falnak csapja kocsiját a 2008-as Szingapúri Nagydíjon. Az FIA új elnöke, Jean Todt azonban “megkegyelmezett” a kitűnő szakembernek, a száműzetés 2013-as lejárta előtt megengedte, hogy részmunkaidőben munkát vállaljon a száguldó cirkuszban.