Olivier Panis 1996-ban megnyerte a Monacói Nagydíjat a Ligier istálló színeiben, később – a BAR és a Toyota versenyzőjeként – aktív szerepet vállalt az F1-es pilóták biztonságáért felelős szervezet, a GPDA vezetésében. Jelenleg Le Mans-ban és hosszú távú sorozatokban versenyez, az Oreca Peugeot csapatánál.

“Nem szeretem az állítható hátsó szárnyat. Ha valaki előzni akar, azt a pályán kell végrehajtania. Ha hajtűkanyarokat szerelnének minden hosszú egyenes végére, egész biztos, hogy lennének előzések. De ezeket a (mesterséges) dolgokat egyáltalán nem kedvelem” – jelentette ki a 44 éves francia a GPupdate honlapnak.

Panis azt is megindokolta, miért ellenzi a DRS-t. “Egyszerűen túl sok dologra kell figyelniük a kormányon a versenyzőknek. Ahhoz képest, ahogy az én időmben működtek a dolgok, sokkal nehezebb dolguk van, több veszélyt rejt, ezért nem szeretem ezt a hozzáállást. Először is sebességet kell váltania? és ha egy gyors egyenes végén nem működik rendesen [nem zár vissza] a szerkezet, nagyon veszélyes lehet.”

A francia pilóta a szabályalkotók – a Nemzetközi Automobil Szövetség, illetve az F1-es csapatok vezető mérnökeiből álló Technikai Munkacsoport – hozzáértését is megkérdőjelezi. ?Nem tudom, mit szívhatott az az ember, aki ezt kitalálta. A Forma-1-nek nincs szüksége ilyen mesterséges eszközökre. Azt hiszem, ennek alaposabban utána kellett volna járni. Nem kell minden pályára hajtűkanyar, de ha a hosszú egyenesek végére ilyeneket építenének, minden rendben lenne” – véli az egykori monacói győztes.

Nico Rosberg a Kínai Nagydíj után “minden idők legjobb ötletének” nevezte az állítható hátsó szárnyat, és véleményével a versenyzők és csapatvezetők többsége is egyetértett. Csak a Ferrari vezére, Stefano Domenicali nyilatkozott úgy, hogy fenntartásokkal kell kezelni a 2011-es technikai újításokat, mint a DRS, vagy a fékenergiát újrahasznosító KERS.

“Az eddigi három futamon három teljesen eltérő szituációt láthattunk, még várnunk kell, hogy meglássuk, mi a valós helyzet. Személyes véleményem szerint a DRS aktiválási pontja más hatással van a kocsikra a verseny elején, mint a végén, attól függően, milyen gumik vannak éppen az autón. Ez tehát a gumik hatása, nincs köze a gyorsasághoz, vagy ahhoz, ki van éppen előtted. Mást láttunk Ausztráliában, mást Malajziában és megint mást Kínában. Utóbbi futamon azért volt sok előzés, mert az utolsó fázisban eltérő gumikat használtak a vezetők” – mondta a Ferrari csapatfőnöke Sanghajban.

Panis “vadászterületén”, a Le Mans-sorozatban egyébként nem használják a mozgatható szárnyakat. De miután sokkal lazábbak a szabályok, elképzelhető, hogy hamarosan ott is megadják a gyártóknak a DRS-használat lehetőségét.