Míg Sebastain Vettel az első két futamon tarolt és Kínában is a második lett, Mark Webber számára sokkal döcögősebben indult a 2011-es idén. A sanghaji időmérő után úgy tűnt, hogy az ausztrál végképp a padlóra került, hiszen csak a 18. rajthelyet szerezte meg, de a futamon kiválóan végigvitt gumistratégiával végül a harmadik helyig kapaszkodott, ha pedig 5-6 körrel tovább tartott volna a futam, akár nyerhetett is volna.

Egyértelműen a nap hőse volt a veterán, de ő maga nem kerít nagy feneket a futamnak, jobban szeretné, ha kevésbé bravúros versenyeken szerezhetne még ennél is jobb eredményeket.

“Nem akarok belemenni abba, hogy ez volt-e a legjobb versenyem vagy sem, egyszerűen tettem, amiért fizetnek. Az autó jól ment, a srácok jó kerékcseréket végeztek és persze én is elvezetgettem” – mondta.

“Amikor az utolsó szakaszban láttam, hogy előttem van a csapattársam, Vettel, először azt hittem, az egyik Toro Rosso az! Annyira a saját dolgomra összpontosítottam, hogy meg sem kérdeztem, melyik helyen állok, el sem hittem, hogy csak három másodpercre vagyok Sebtől, aki a pole-ból indult.”

“De hosszú még a bajnokság. Törökországban mindenek előtt végre egy sima hétvégét szeretnék. Bár az új szabályoknak köszönhetően lehetséges az előzés, az ember nem akar minden hétvégén a 18. helyről rajtolni…”

Annak ellenére, hogy az elrontott időmérő után az ausztrál a futamon kiváló hasznát vette az érintetlenül maradt három szettnyi lágy gumijának, összességében nincs oda az újdonságokért, a gyorsan kopó Pirellikért és a mozgó hátsó szárnyért.

“Az előzések mennyisége biztosan izgalmassá tette a futamot a nézők számára, de én még nem vagyok meggyőződve az új szabályok sikeréről. Ha az elöl haladó autó gumijainak vége, egyszerűen nem tud védekezni, az előzések jelentős része nem olyan kielégítő érzés, mint régen. Ha a televíziós szórakoztatás szempontjából nézzük, siker, de versenyzői kihívás szempontjából csalódást jelentenek az újdonságok.”