Két dobogós helyezéssel nyitotta a szezont a Lotus Renault GR, de a kínai futam nem sikerült olyan jól. Vitalij Petrov kilencedik lett, Nick Heidfeld pedig csak tizenkettedik, miután a hajrában ütközött Sergio Perez Sauberjával.  

“Mindig nehéz két nagyszerű verseny után egy olyat feldolgozni, ami nem alakult optimálisan. A legfontosabb tanulság most az, hogy az autónk nagyon gyors, és enek örülnünk kell” – jelentette ki Alesi.

Nem véletlen, hogy a 46 éves francia “királyi többesben” beszél: 1996-ban és 1997-ben a Benettonnál versenyzett, melynek autóit Renault-motor hajtotta.

“Véleményem szerint a dilemma a kvalifikáción kezdődött. Nem tudom pontosan, mi történt Petrov kocsijával, de az edzés középső szakaszában futott első köre még a negyedik legjobb volt. Az autó nyilvánvalóan gyors, ezt mutatja, hogy a mi pilótáink végeztek a sebességlista élén, illetve Vitalij két  pontja” – állapítja meg az egykori Ferrari-pilóta.

Alesi szerint a Renault átlagos eredménye a versenyen Petrov és Heidfeld középszerű edzéseredményére vezethető vissza, továbbá arra, hogy a konzervatív, kétcserés stratégia helyett érdemes lett volna legalább az egyik kocsival bevállalni a három kerékcserét. “De a verseny után könnyű okosnak lenni” – ismerte el a francia.

“A pilóták szeretnének minél előbb visszaülni a kocsiba, hogy megmutassák: megy ez jobban is. Három hét múlva, Törökországban lesz néhány érdekes újdonság a kocsikon, amikre megéri várni egy kicsit” – mondta Jean Alesi.