A szezon előtt még megoszlottak a vélemények, vajon a 2011-es technikai újítások – az állítható hátsó szárny (DRS), a Pirelli gumik, valamint az egy év szünet után visszahozott fékenergia-újrahasznosító rendszer (KERS) – izgalmasabbá teszik-e a futamokat, vagy éppen túl bonyolulttá?

Az elmúlt két verseny megadta a választ. Malajziában és Kínában rengeteg akciót láthattunk, egymást érték az előzések és a kerékcserék, ami kétségtelenül izgalmasabbá tette a futamokat, mint egy-két évvel ezelőtt. A Mercedes pilótája, Nico Rosberg szerint a DRS a legjobb találmány, amit valaha bemutattak a száguldó cirkuszban.

“A Forma-1 szabályalkotói ragyogó munkát végeztek. A versenyek lélegzetelállítóan izgalmasak lettek, senki sem állíthatja ennek az ellenkezőjét. Folyamatos előzések mennek a pályán, minden pozícióban. Ez a legfontosabb újdonság, amit ki kell emelnünk” – nyilatkozta Rosberg az Autosport magazin honlapjának.

“A szabályalkotók egyik évről a másikra sokkal izgalmasabbá tették a sportágat, ami a létező legjobb hír a rajongók számára. Az új gumik és a hátsó szárny csodákat tett, nem igaz? Az új hátsó szárny valószínűleg a legjobb találmány, amit ebben a sportágban valaha láttunk. A Pirellit [korábban] mindenki kritizálta, pedig a termékeik által látványosabbá tették a sportágat” – lelkendezett a Mercedes pilótája.

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali szerint viszont egyelőre korai lenne sikertörténetnek nevezni az állítható hátsó szárnyat. “Az eddigi három futamon három teljesen eltérő szituációt láthattunk, még várnunk kell egy keveset, hogy meglássuk, mi a valós helyzet. Személyes véleményem szerint a DRS aktiválási pontja más hatással van a kocsikra a verseny elején, mint a végén, attól függően, milyen gumik vannak éppen az autón. Ez tehát a gumik hatása, nincs köze a gyorsasághoz, vagy ahhoz, ki van éppen előtted. Mást láttunk Ausztráliában, mást Malajziában és megint mást Kínában. Utóbbi futamon azért volt sok előzés, mert az utolsó fázisban eltérő gumikat használtak a vezetők” – véli Domenicali.

Martin Whitmarsh, a McLaren vezére szintén lelkes az újítások láttán. “Éppen olyan pályákról jövünk, ahol korábban nem voltunk elragadtatva a versenyek színvonalától, hacsak nem esett. De nem hinném, hogy lenne olyan, aki panaszkodott volna a malajziai versenyre, vagy a nagyszerű kínai futamra” – mondta a wokingi gárda főnöke a Motorsport-Totalnak.

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a fiatalabb versenyzőknek még meg kell tanulniuk, hogyan bánjanak a gumikkal. “A fiatal generáció egyes tagjai most talán mérgesek magukra, mert nem tudtak befejezni versenyeket az elkoptatott gumijuk miatt. Meg kell tanulniuk, hogy a Forma-1-ben a gumiknak, a fékeknek, mindennek végig kell bírni az egész távot. Tizenöt évvel ezelőtt is voltak versenyek, amelyeken nem lehetett teljes gázzal végigmenni, különben szétesett a technika. Ma már olyan jók a kocsik, hogy legtöbbször nem kell ezekre figyelni, de a gumik megóvása a következő egy-két évben fontos ‘művészetté’ válhat” – nyilatkozta Brawn a német honlapnak.