Előre mosakodott a Mercedes a kínai várakozásokkal kapcsolatban, pedig nem kellett volna. Nico Rosberg remek rajtja után Sebastian Vettellel meccselt a harmadik helyért, később 14 körön keresztül vezette a Kínai Nagydíjat. Michael Schumacher végig a legjobb tízben tanyázott, végül nyolcadikként intették le. Először láthattuk, mire képes az MGP W02 éles versenyhelyzetben, és a jelek biztatóak.

Norbert Haug, az ezüstösök sportfőnöke elmondta: “Nagyon gyorsak voltak az autóink, sokkal gyorsabbak, mint vártam. Sajnos Nico és Michael üzemanyag-fogyasztása is nagyobb volt, mint vártuk, ezért hosszú ideig takarékos üzemmódban kellett vezetniük. Különben biztos vagyok benne, hogy Nico dobogóra állhatott volna és Michael is előrébb végzett volna.”

Rosberg sanghaji ötödik helye eddig a csapat legjobb eredménye. “Nagyot léptünk előre az autóval ezen a hétvégén, és még erősebb versenyek jönnek. Remek érzés volt sokáig vezetni, de fél szemmel a benzinfogyasztást figyelve nagyon nehéz helyezésekért csatázni. Dobogón végezhettünk volna, de tanulni fogunk ebből a versenyből és legközelebb hozzuk az eredményt is” – jelentette ki Nico.

Schumacher sokat csatázott a pontszerzésért, élvezte az 56 körös kínai futamot. “Rengeteg izgalmas előzést láthattak a nézők a mai versenyen. Nagyot léptünk előre a kocsival, remekül ment a versenyen. Nagyon élveztem és örülök, hogy eredményekkel fizettünk a csapattagok munkájáért. Most már az első európai futamra fókuszálunk, Isztambulban komoly fejlesztésekkel jelentkezünk” – mondta a hétszeres világbajnok.

Ross Brawn csapatfőnök megjegyezte: “Utána kell néznünk, mi okozta a váratlanul magas üzemanyag-fogyasztást, ami sokkal magasabb volt a versenyen, mint az edzéseken. A pozitív dolgokat kell magunkkal vinni erről a versenyről, de egyértelmű, hogy Nico versenyét mindez negatívan befolyásolta.”