Pusztán az időtáblázatokra tekintve nem tűnik rossznak a Renault pénteki sanghaji szereplése, de a valóság az, hogy feltehetően még jobban is mehetett volna a csapat, ha Nick Heidfeld nem vágja falnak mindkét szabadedzésen az autót.

A német mind délelőtt, mind délután kicsúszott a pályáról és összetörte az R31-es orrát – első alkalommal a csapat egyetlen friss fejlesztésű szárnyát tette tönkre. Az F1-ben Mr. Megbízhatóként emlegetett veterán maga sem érti, mi történt, sosem hibázott még így.

“Vezetői hiba volt, kétszer is kicsúsztam” – ismerte el a felelősséget Heidfeld. “Előfordul, túlmentem a határon. Addig egész jó hangulatom volt, amíg a gumiknak nem mentem.”

“El is gondolkodtam. Jó ideje versenyzek már, de nem emlékszem, hogy valaha is egy nap kétszer törtem volna, szóval nem volt valami jó kezdet. Egyszerűen én hibáztam, sajnos van ilyen. Azt hiszem, sokan mások is elhagyták ma a pályát, szóval nem volt könnyű, persze ezt nem mentségként mondom.”

“A szárnyból csak az az egy darab volt, szóval az első ütközés után vissza kellett váltani a régire, ami persze nem olyan jó, de azért elég lehet a jó teljesítményhez.”

Heidfeld az esés-kelés után nem tudja biztosan, hol is áll a Renault az erősorrendben..

“Az első edzés után elég pozitív voltam, mert két mért körrel is az 5. lettem, de a második edzés már nem festett ilyen jól: több kört mentem és mégis csak a 8. helyen végeztem olyan hátránnyal az élen állókhoz képest, aminél jóval kisebbet szerettem volna.”