Sem Rubens Barrichellónak, sem az újonc Pastor Maldonadónak nem sikerült eddig célba érnie a Williams FW33-mal. Ausztráliában mindkét pilótát erőátviteli problémák kényszerítettek térdre, míg Malajziában Maldonado gyújtása hagyott ki, Barrichello pedig egy szivárgó tömítés miatt adta fel a versenyt.

“Meglepett és bosszús vagyok a rossz szezonkezdésünk miatt. Az ambiciózus új autónk, az FW33 és a jó versenyzőink ellenére elmaradtunk a várakozásoktól. Ez különösen rosszul esik, ha arra gondolok, hogy a téli teszteken még viszonylag erősek voltunk” – fogalmazott Adam Parr, a gárda elnöke.

Parr szerint először be kell azonosítani a kocsi gyengéit. “Van néhány része az FW33-nak, amelyek kifejezetten jól működtek, ezekre kell építenünk. Fejlesztésekkel készülünk a sanghaji, majd az isztambuli futamra is. De mindenekelőtt a megbízhatósági problémákat kell megoldanunk, mert ezek nemcsak a közvetlen teljesítményt, hanem a fejlesztésre szánt költségvetésünket is komolyan befolyásolják” – mondta az elnök.

Német lapértesülések szerint a csapat válságtanácsot hívott össze Sanghajba, amelyen az alapítók, Sir Frank Williams és Patrick Head mellett részt vesz az osztrák társtulajdonos, Christian (Toto) Wolff is, aki általában a háttérben marad. Ez is jelzi a helyzet komolyságát.

“Miután az első évben (tulajdonosként) kiismertem a csapatot, sokkal tisztábban látom a helyzetet. A következő hetekben öt-hat fontos témáról fogunk tanácskozni, az első megbeszélésre Sanghajban kerül sor” – idézi Wolffot a Bild Zeitung. A lap úgy tudja, Kínában a csapat technikai részlegének átszervezése lesz a téma. “Emberekről fogunk dönteni, Patrick Headtől Sam Michaelig”

Sam Michael 2004 óta a Williams technikai igazgatója, de az eredménytelen szezonkezdés megingathatja a pozícióját. “Új kipufogórendszert fogunk kipróbálni Rubens autóján a pénteki edzéseken, amit szerettünk volna már sokkal hamarabb beszerelni. Remélem, ennek köszönhetően javul a teljesítményünk” – szabadkozott az ausztrál mérnök a csapat sajtóanyagában.