Nem vár komoly formajavulást a hétvégi Kínai Nagydíjon a Mercedes GP. Michael Schumacher újabb kiábrándító edzésszereplése (11. helyről rajtolt) után megszerezte a gárda első pontjait Sepangban; Nico Rosberg viszont a hetedik rajtkockából indulva csak a tizenkettedik helyre volt jó Malajziában.

“Mivel két egymást követő hétvégén is versenyzünk, túl kevés az idő, hogy komolyabb változtatásokat foganatosítsunk az autóinkon” – fogalmaz Ross Brawn csapatvezető a Mercedes kínai előzetesében. “Azonban ezt a néhány napot is ki akarjuk használni, hogy felülvizsgáljuk az első két versenyen nyújtott teljesítményünket, és javuljunk valamennyit a Kínai Nagydíjra.”

Michael Schumacher szeret Sanghajban versenyezni, feltüzelve érkezik a metropoliszba. “Kevés időnk maradt arra, hogy tüzetesen átnézzük a kocsit a maláj verseny után, de minden egyes körrel tanulunk valami újat. De nyitottak vagyunk és tele vagyunk ambícióval, hogy sokkal jobban szerepeljünk, mint az első két futamon” – mondta a hétszeres világbajnok.

Nico Rosberg tavaly Sanghajban szerezte meg a Mercedes második dobogós helyezését, ezért kellemes emlékek fűzik a pályához.
“A szezon rajtja rázósabbra sikerült, mint szerettük volna, de bízom abban, hogy ezen a versenyen végre irányba állíthatjuk a csapat szekerét. Malajziában előrébb is végezhettünk volna a rajtrácson, ha minden rendszer megfelelően működött volna a kocsin. Remélem, most sikerül javítanunk, keményen dolgozunk rajta. Kedvelem a pályát, mindig is gyors voltam Sanghajban” – jelentette ki Rosberg.

Norbert Haug, a Mercedes helyettes motorsportfőnöke így jellemzi az 5,451 km hosszú kínai aszfaltcsíkot: “Ez a pálya teljesen más jellegű, mint a sepangi. Miközben mindkét pályára jellemzőek az egyenesek, Sepangban több volt a tempós kanyar; Sanghajban csupán két ilyen van. Ezért itt sokkal fontosabb a jó fékerőegyensúly, a kigyorsítás alatti stabilitás, valamint a végsebesség.”

“Arra számítunk, hogy a hőmérséklet 20 fok alatt marad, ami nagyjából fele annak, amit Malajziában átéltünk. Általános tapasztalat, hogy a Pirelli abroncsai nagy melegben egyenletesebben kopnak. Megtesszük, ami tőlünk telik, hogy jobban felkészülhessünk az európai futamokra” – mondta Haug.