A Red Bull Ausztráliában a megbízhatósági kockázat miatt nem vetette be a KERS-t, de a sepangi pályán már jelentett annyi előnyt a berendezés, hogy nem hagyhatták ki az eszközt. A csapat félelmeit a futam igazolta, a végül győztes Vettel autójában a verseny közepén nem működött a KERS, Mark Webber azonban még rosszabbul járt, már a felvezetőkörön megadta magát az eszköz, így az ausztrálnak esélye sem volt a jó eredményre.

“Nem, nem volt KERS-em. Nehéz futam volt, alapvetően nem volt jó  a rajtom, a hosszú egyenesben és a 2. kanyar után pedig egyszerűen kinyírtak a KERS nélkül. Az első-három négy körben aztán próbáltam visszakapaszkodni, de így nem könnyű túljutni az ellenfeleken. Érdekes futam volt, még tanulunk. Ez nem a mi napunk volt, de ezután is igyekszem” – mondta a végül negyedik helyen záró veterán.

Az összesen négy kerékcserét teljesítő Webber a futam vége felé talán előrébb is juthatott volna, de KERS nélkül a kemény gumikon lelassuló Lewis Hamiltonon is nehezen hámozta át magát, így sok időt veszített.

“Lewisnak gyorsan gondjai akadtak a gumikkal, én szerettem volna tovább kint maradni a negyedik szettemmel, hogy a végén jobb állapotú legyen az utolsó garnitúrám, de sok időt veszítettem mögötte, szóval ennyi volt.”