Sebastian Vettel Melbourne után Sepangban is győzelemre váltotta a pole-t, a címvédő megnyerte a Maláj Nagydíjat. A német futama nem volt olyan sima, mint két hete, de a mögötte haladók problémái miatt nem is volt komoly veszélyben. Jenson Button és Nick Heidfeld is büszke lehet, nehéz verseny után lettek dobogósok.

A rajtnál csak Vettel jött el simán, a második sorban Mark Webber másokat is feltartva, KERS nélkül lassan indult, ezt a két Renault használta ki ragyogóan, az első kanyarra Nick Heidfeld a második, Vitalij Petrov az ötödik helyre jött előre.

A két ferraris helyet cserélt, Felipe Massa Fernando Alonso elé került a hatodik helyre. Webber a 10. helyre csúszott vissza, de az első kör végére Kobajasi Kamui megelőzésével a 9. helyre kapaszkodott. Michael Schumacher a 11-ről a 8. helyre lépett előre.

Az 5. körben Massa megelőzte Petrovot, így Alonso újra megkapta orosz mumusát, de a renault-s egy elrontott kanyarja után elment mellette.

Webber később újra Kobajasi mögé került, visszaelőzte, de a KERS nélkül védtelen volt, így a japán vissza tudta venni a pozícióját, az ausztrál később újra támadott, a két pilóta kemény csatát vívott.

A 10. körre Vettel kényelmes, hat másodperces előnyt épített ki, mögötte Heidfeld, Hamilton, majd kis lemaradással Button és a két ferraris szorosan követte egymást. A pontszerző helyekről elsőként Webber állt ki kerékcserére, lágy gumit kapott. Hamilton a 13., Vettel, Heidfeld, Button, Massa a 14., Alonso a 15. körben cserélt, Schumacher is kivárt addig.

Közben szemerkélni kezdett, átmeneti gumit viszont még senki nem mert feltenni. Kobajasi próbált a legtovább kint maradni, de az eső nem jött, így a 18. körben ő is cserélt.

Az első kiállási hullám után Vettel vezetett, mögötte Hamilton, a Buttont megelőző Alonso, az ötödik helyen a kerékcserénél időt vesztő Heidfeld, majd Webber, Massa, Petrov, a Force Indiá-s Paul di Resta és Schumacher sorakozott.

A kerékcserék második körét újra Webber nyitotta a 23. körben, miután Massa könnyű szerrel előzte meg. Button a következő körben jött, mindketten lágyat tettek fel. Hamilton a 25. körben cserélt, ő keményet kapott. Vettel a 26. körben váltott, lágyra, de rossz helyre tért vissza, Heidfeld és Massa mögé, egy kicsit beragadt. A kör végére a ferrarist megelőzte, a renault-s pedig kiállt.


A sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Kobajasi, Petrov, di Resta volt. A 30. körtől a Red Bull Vettelnek megtiltotta a KERS használatát, ami elvileg felzárkózási esélyt adott a mclareneseknek, de a bajnok a hibridrendszer nélkül is nagyon gyors volt, elhúzott.

Hamilton győzelmi esélyei a 38. körben úsztak el, amikor viszonylag rövid etap után újabb kemény gumiszettre cserélt, a kiállás pedig még lassú is volt. Button a következő körben cserélt keményre, csapattársa elé jött vissza. A tovább kint maradó Alonso nem tudott előnyt kovácsolni a taktikából, Webber mögé, az 5. helyre tért vissza.

A spanyol szerencséje az volt, hogy az ausztrál negyedszerre is kiment kereket cserélni, így a lassú Hamilton nyakára zárkózott és támadni is kezdte. Közben mögöttük előbb Heidfeld, majd Massa is megelőzte Petrovot.

A 45. körben Alosno újra nekirugaszkodott, de olyan tempókülönbséggel érte utol Hamiltont, hogy a szárnyával megcsípte a McLaren jobb hátsó kerekét, a légterelő bal oldala megsérült, ki kellett mennie orrkúpcserére. A remélt harmadik pozíció helyett a hetedik helyre esett vissza.


Hátrébb a frissebb gumikkal Webber Massán küzdötte magát keresztül, két körrel később pedig Nick Heidfeld előzte meg a küszködő Hamiltont a harmadik helyért. A mclarenes a következő körben lecsúszott a pályáról, Webber is elment mellette, új gumiszettre volt szüksége, a kiállás után a nyolcadik helyre csúszott hátra. Az előtte haladó Petrov azonban egy kicsúszás után óriásit ugratott, a Renault-ban eltört a kormányoszlop, így az orosz kiesésével Hamilton rögtön nyert egy pozíciót.

Az utolsó három körben Webber üldözte a harmadik helyen haladó Heidfeldet, de megfogni már nem tudta.

Vettel újabb győzelmet zsebelt be, mögötte Button, és a Renault újabb dobogóját szerző Heidfeld ért be. A pontszerzők további sorrendje Webber, Massa, Alonso, Hamilton, Kobajasi, Schumacher, di Resta volt. A Sauber japánja törlesztett a melbourne-i kizárás után, a Force India újonca pedig szépen verte a rutinos csapattársat, Adrian Sutilt.

Maláj Nagydíj, Sepang, 2001.04.10.