Az Opel új kompakt autója 2009-ben a Frankfurti Autószalon keretében mutatkozott be. A kifinomult és dinamikus ötajtós kialakításakor az Opel mérnöki tudásának legjavát használta fel, ami megmutatkozik az autó által kínált fantasztikus vezetési élményben is. Tavaly megérkezett az Astra-család új tagja a SportsTourer is.


Az új generációs Astra azt a magas szintű kényelmet és biztonságot kínálja a kompakt autók között, ami az Insigniával mutatkozott be a középkategóriában. Olyan kivételes technológiai megoldások jellemzik, mint a teljesen új mechatronic futómű, az új generációs adaptív fényszóró rendszer, a közlekedési táblákat felismerő kamera (Opel Eye) és az ergonomikus sportülések.

“Az Opelnek kiemelkedő tapasztalata van abban, hogy a legújabb technológiákat elérhetővé tegye a kompakt kategóriában is – a most következő tizedik generáció is ezt támasztja alá. Az új Astra az Insignia nyomdokain haladva képviseli az autó iránti szenvedélyt és a minőség iránti elkötelezettséget” – mondta Alain Visser, az Opel alelnöke.

4,42 méteres hosszával az új Astra elöl és hátul is tágasabb, kényelmesebb utasteret kínál, 71 mm-rel hosszabb tengelytávjának köszönhetően. Karcsú, suhanó formáját maximális teljesítményre tervezte a formatervezők és aerodinamikai mérnökök csapata. Az autót 600 órán keresztül tesztelték szélcsatornában.


Elegáns méreteivel, erősen döntött szélvédőjével és ereszkedő hátsó tetővonalával újraírja a hagyományos hatchback (ötajtós) formát. A márka új formavilága – a kifinomult design német precizitással kombinálva – az Astrában is természetesen jelen van. “Az Insignia design elemei teljesen újszerű megközelítésben jelennek meg az Astrában, hiszen nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy minden Opel modell egyedi legyen” – emelte ki Mark Adams, a General Motors Europe designért felelős alelnöke.

“Az Opel elkötelezettsége aziránt, hogy a legújabb technológiai megoldásokat mindenki számára elérhetővé tegye, világosan megmutatkozott az Insigniában is. Célunk, hogy ezeket az innovatív újdonságokat most az Astrában is felhasználjuk és elérhetővé tegyük a kompakt szegmensben.” – emelte ki Hans Demant, az Opel ügyvezető igazgatója.


Az Opel Astra egy Rüsslesheim-ben kifejlesztett teljesen új futóművet is kapott. Ez a hosszabb tengelytávot és a szélesebb “terpesztést” ötvözi egy új hátsó felfüggesztési konstrukcióval amivel még mozgékonyabb és egyben stabilabb is az autó, anélkül, hogy ez a kényelem rovására menne. Az Opel Astra futóműve, a mechatronic rendszer teljes mértékben magában foglalja a mechanikus megoldásokat és funkciókat, valamint az elektronikus szabályozást is. Az Insigniához hasonlóan az Astra is aktív felfüggesztéssel (FlexRide) készül, ami ritkaságszámba megy ebben a szegmensben. Három beállítást – Standard, Sport és Tour – kínál a vezető számára és ez az aktív felfüggesztés teljes mértékben képes alkalmazkodni az eltérő vezetési stílusokhoz és sebességhez.

További újdonságokat is kínál az új Astra:
– Újgenerációs, 9 funkciós bi-xenon adaptív fényszóró (Advanced Forward Lighting AFL+) amelynek az intenzitása az adott vezetési mód és útviszonyok szerint változik.
– Az Opel Eye első kamera rendszer, ami felismeri a közlekedési táblákat és sávelhagyás esetén figyelmezteti a sofőrt.
– Első ergonomikus sportülések, amiket az optimális háttámasz és biztonság érdekében fejlesztettek ki.


A nyolcféle, Euro 5-ös besorolású erőforrás a kiváló teljesítményt helyezi a középpontba. Mindegyik – kivéve a legalacsonyabb teljesítményű motort – hatsebességes váltóval szerelt. Hamarosan egy további, Active Select funkcióval ellátott automataváltó is bemutatkozik.

A CDTI turbó dízel modellválaszték négy közös nyomócsöves erőforrást tartalmaz, az 1,3-tól a 2,0 literes változatig, 70 kW/95 lóerőstől a 118 kW/160 lóerősig terjed. Mindegyik dízel részecskeszűrővel felszerelt. A különösen alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású Ecoflex verzió szintén hamarosan megjelenik az új Astra kínálatában.

A négyféle benzines motor 1,4 és 1,6 literes űrmérettel széles választékot kínál; a 74 kW/100 lóerős alapmotortól a 132 kW/180 lóerősig. Új 103 kW/140 lóerős 1,4-es turbó helyettesíti majd a jelenlegi 1,8-as motort. Kiváló tulajdonságainak köszönhetően az 1,4-es turbó 14%-kal több nyomatékot ad le, jelentősen alacsonyabb fogyasztással.

Az 1936-ban megjelent Olympia Kadett nyomdokain haladva az Astra folyamatosan az első három legtöbbet eladott modell között szerepel a kompakt kategóriában, abban a szegmensben, ami a teljes piac közel 27%-át teszi ki. Az Astra eladások az Opel/Vauxhall értékesítés közel egyharmadát teszik ki, átlagosan évi 500,000 darabbal. (x)

További információk!