Az F1 idén érkezett új gumiszállítója, a Pirelli úgy döntött, hogy négy száraz és két esős gumikeverékét az oldalfalon látható márkajelzés különböző színekkel való felfestésével különbözteti meg (szuperlágy – piros, lágy – sárga, közepes – fehér, kemény – ezüst, átmeneti esős – kék, extrém esős – narancs).

Mivel azonban a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a jelölési rendszer nem működött ideálisan, a forgó kerekeken az ezüst és sárga felirat is összemosódott a gumi feketéjével, a gyártó már erre a hétvégére módosított. A Maláj Nagydíjtól a lágy keverék peremére egy arany vonal kerül.

A távol-keleti futamok, azaz a mostani maláj és a jövő heti kínai verseny után az ideiglenes megoldást végleges módosítással váltja fel a Pirelli, mondta el a gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.

“Több panaszt is kaptunk arról, hogy az emberek nem ismerték fel a gumikat, és a csík sem ideális megoldás. A Török Nagydíjtól sokkal látványosabb jelzés kerül az oldalfalakra. A Pirelli és a P-Zero feliratot egy sávval kötjük össze. Így forgás közben sem a fekete fog dominálni. Egy forgó sárga körnek látszik majd, a sárga szín lesz az elsődleges. Ugyanezt alkalmazzuk a többi keveréknél is. A tesztjeink alapján ez jól működik.”