“Melbourne után sok időt töltöttünk az adatok kiértékelésével, és egyértelmű, hogy a versenytempónk sokkal  erősebb volt, mint a kvalifikáción mutatott sebességünk” – állapította meg a Ferrari technikai igazgatóhelyettese, Pat Fry a csapat honlapján.

“Ez leginkább azzal magyarázható, ahogy a 150 Italia az abroncsokat használja. Látszik, hogy inkább a gumik egykörös teljesítményére kell összpontosítanunk, nem a hosszú távú teljesítményre. Emellett aerodinamikai téren is fejlődnünk kell, hogy még jobban kihasználhassuk a kocsi adottságait. Ezeken fogunk dolgozni a Maláj Nagydíj alatt” – mondta Fry.

A szezon egyik fontos újdonsága az állítható hátsó szárny (DRS), ami a szakember szerint egy érdekes fejlesztés, de a csapatok még nem tudják, hogy lehet legjobban kiaknázni az előnyeit.

“Úgy látjuk, hogy a versenyautók többsége hasonló légellenállási szinten van. A légellenállás-csökkentő szerkezet használata révén 20-25 km/órás sebességtöbblet érhető el” – állapítja meg Fry. Ez több, mint amire a szakemberek számítottak, a tesztek során ugyanis csupán 10-15 km/órás nyereségről beszéltek. “A DRS valamivel könnyebbé teszi az előzést, főleg akkor, ha egy kocsi forgalomba kerül és előzgetnie kell a lekörözendőket. De Melbourne-ben a célegyenes elég rövid, ezért a miénkkel nagyjából egyforma képességű kocsikat továbbra is nehéz megelőzni” – mondta az új hátsó szárnyról Pat Fry.  

A Ferrari a 2009-es idény végére egész jó eredményeket ért el a KERS segítségével. Az idén visszahozott fékenergia-újrahasznosító szerkezet másfél év alatt sokat fejlődött, stratégiai szerepe megnőtt.


“A KERS hasznos adalék a köridő csökkentéséhez, de minden csapat másképpen használja. Vannak, akik csak a kvalifikáción vetették be, mások egész hétvégén [a versenyen is] használták. A KERS segítségével könnyű közelebb kerülni az elöl haladóhoz, de az előzéshez szükség van a DRS használatára is. Taktikai csatához vezethet, hogy a hátulról érkező kocsi (pilótája) mindkét szerkezetet használhatja, míg az elöl haladó csak a KERS segítségével próbálja megtartani a pozícióját.”

“Jó dolognak tartom, hogy a KERS nem könnyítette meg túlságosan az előzést. Az előzési lehetőségek kismértékű javulása pozitív hatással volt az összképre, izgalmasabbá tette a versenyt” – véli a Ferrari technikai vezetője.

Fry szerint a megszokottnál több kerékcsere is új stratégiai fegyver lesz a csapatok arzenáljában, és a “depócsata” ezen a hétvégén, Sepangban kezdődik el igazán. “Technikai értelemben a Pirelli gumikra váltás jelenti a legnagyobb változást. Melbourne-ben nem kaptunk egyértelmű választ minden kérdésre, minden bizonnyal a hűvös idő miatt. Sokan, köztük mi is, szenvedtünk [a hideg aszfalt miatt], főként a kvalifikáción, egy körön a kemény gumikkal. Malajziában nagyon érdekes lesz a helyzet, hiszen 35 fokos  levegőre és közel 50 fokos pályahőmérsékletre számíthatunk.”


“A Pirellitől úgy tudjuk, hogy ahogy a pálya hőmérséklete emelkedik, úgy csökken a különbség a lágy és a kemény keverékű abroncsok teljesítménye között, de erről egyelőre nincsenek gyakorlati tapasztalataink. Éppen ezért számunkra ez lesz a pénteki edzések egyik legfontosabb feladata Sepangban” – mondta Pat Fry. Az olasz gumigyártó egyébként ugyanazt a két gumitípust (lágy és kemény) szállítja Sepangba, amit Melbourne-ben is használtak a csapatok.

Sepangban meglepetést okozhat a párás meleg, ezzel számolnia kell a Ferrarinak is. “A nagy meleg miatt megfelelő hűtéssel kell felszerelni a kocsikat. De nem tanácsos több helyen megnyitni a karosszériát, ez ugyanis rontja a kocsi légellenállását. Olyan kocsira van szükség, aminek eleve jó a hűtése, ami megfelelő leszorítóerőt produkál, főleg a kör második szektorában található kanyargós részeken.

Fontos továbbá figyelni az eget, mert bármikor jöhet egy kiadós zápor. Erre késő délután van a legnagyobb esély, amikor a kvalifikáció, illetve a verseny kezdődik” – hívta fel a figyelmet Pat Fry.