A Renault tavaly kiszállt saját Forma-1-es csapatából, átadta a jogokat a Genii Capitalnak, amely 2009 vége óta társtulajdonos volt a francia-brit gárdában. A cég új stratégiája szerint csak motorszállítóként marad az F1-ben, a Red Bull, a Renault Lotus, valamint a Team Lotus partnereként.

A motorfejlesztő részleg vezetője, Jean-Francois Caubet a Motorsport-Total honlapnak elmondta: a Renault készen áll arra, hogy újabb csapattal lépjen “házasságra”.

“Csak annyi a probléma a négy csapattal, hogy nem csupán motorszállítóként, hanem technikai partnerként kell velük együttműködni. De azt gondolom, négy csapatot is el tudnánk látni motorokkal” – mondta Caubet.

A negyedik csapat 2012-től a Williams lehet, amely 1989 és 1997 között öt konstruktőr-világbajnoki címet zsebelt be a francia tízhengeresekkel (a Renault hatodik trófeáját a Benetton partnereként szerezte).

“Amíg csak egy csapattal dolgoztunk, a fejlesztőink nem mindig tudták pontosan, hányadán állunk a motorokkal. Három csapattal sokkal árnyaltabb képet kapunk a teljesítményünkről, sokkal több adathoz jutunk” – indokolta a váltást a főmérnök.

A Renault számára az is szükségessé tette a váltást, hogy a márka hírneve jelentősen sérült a 2008-as, szingapúri manipulációs botrány után, amikor Nelsinho Piquet (a csapatvezetés utasítására) falnak csapódott, elősegítve Fernando Alonso győzelmét.

“Azóta visszanyertük a harci kedvünket, megint büszkék vagyunk az eredményeinkre. Büszkék vagyunk a Red Bullra, akik a címvédő bajnokok. Büszkék vagyunk a Team Lotusra is, mert megvetették a lábukat a száguldó cirkuszban. És természetesen büszkék vagyunk a saját, korábbi gyári csapatunkra is, amellyel továbbra is szorosan együttműködünk” – magyarázza Caubet.


Több csapat ellátása több munkával, ugyanakkor nagyobb bevétellel is jár a Renault számára. A három csapat éves szinten 30 millió eurót csenget be a Renault kasszájába. “Régebben 120 millió euróba került az enstone-i és a viry-chatilloni bázisunk fenntartása. Egy szezon költsége elérte a 220 millió eurót, de ebből százmilliót fedeztek a szponzori bevételek. Ma a viry-i üzem fenntartása nettó 65 millió euróba kerül, ha levonjuk a kiadásokat és a bevételeket. Az éves költségvetésünk most 75 millió euró, korábban ennek duplája volt” – árulta el a motorfejlesztés vezetője.

De a Forma-1 az üzlet mellett nagyszerű reklámlehetőség is a Renault számára. Százmillió eurós befektetésre a franciák 300 milliós reklámértékkel számolnak , vagyis ahány csapata van a Renault-nak, annyiszorosan térül meg a befektetésük.