A Ferrari múlt pénteki és a Team Lotus mai, on-line bemutatója után a Sauber is megmutatta 2011-es autóját. A C30-as már a tavaly a Force Indiától elcsábított technikai főnök, James Key keze alól került ki, a fejlődéshez pedig biztos hátteret nyújtanak az új szponzorok.


“Rendszeres pontszerzők akarunk lenni, egyértelműen javítani akarunk a konstruktőri bajnokságban” – mondta a tulajdonos-főnök, Peter Sauber. “2010 a cég 41. és egyben az legnehezebb éve volt. De az idény második felében sikerült túllépni a nehézségeken. A csapatot átszerveztük, James Key technikai igazgatói kinevezése már tavaly eredményt hozott, a C30-as fejlesztését pedig ő vezeti. Emellett sikerült biztos gazdasági alapokat is teremteni 2011-re – manapság erre is büszkék lehetünk!” – mondta a motorsportveterán.

A csapatnál Kamui Kobayashi és az újonc Sergio Perez versenyez majd.

“Az újoncévemet már magam mögött tudom. Sokat tanultam, megnőtt az önbizalmam, 2011-ben az a célom, hogy minél kevesebbet hibázzak” – mondta a japán.

“Jól tudom, hogy mind a technika, mind a pilóta szempontjából mekkora kihívás a Forma-1. Nagyon sokat kell tanulnom, Kamui pedig kiváló mérce lesz számomra. Az én célom a folyamatos fejlődés. A hazámból érkező támogatás óriási, szóval nem szeretnék csalódást okozni senkinek” – magyarázta a tavaly a GP2-ben második helyen záró Perez.

Perez mellett egy másik mexikói is erősíti a Saubert, a tartalékos a 2010-es GP3-bajnok Esteban Gutierrez lesz idén.


A két mexikói pilóta alkalmazása szponzorokat is hozott: a már megszokott Certina (svájci óragyártó), Emil Frey (autókereskedelmi cég) és Mad Croc (energiaital) logói mellett a világ egyik legnagyobb mobilkommunikációs cégcsoportja, a Carlos Slimhez tartozó America Movil három márkájának matricái is felkerülnek az autóra (Telmex, Claro és a Telcel). Szintén mexikói támogató az Interproteccion biztosító és a Jose Cuervo, az egyik legismertebb tequilamárka.

Sauber C30 – a versenyautó

A Sauber mérnökei számára ugyanazok a dolgok jelentettek kihívást a C30 tervezésekor, amelyek a többi csapatnak. A hinwili mérnökök az aerodinamikai hatékonyság fokozását, a mechanikai tapadás növelését, az alacsony sebességnél fellépő kormányzási tulajdonságok javítását, illetve a futómű-beállítás rugalmasan tartását tartotta legfontosabb feladatának.

Utóbbi azért fontos, mert idéntől a Pirelli szállítja a gumikat, és az újfajta abroncsok menettulajdonságait csak a februári tesztelések során tanulmányozhatják a mérnökök. James Key technikai igazgató ezért ukázba adta kollégáinak: olyan flexibilis futóművet kell tervezni, amely szükség esetén könnyen átalakítható.


“Szisztematikusan ellenőriztük és kijavítottuk a tavalyi autó gyenge pontjait és komoly fejlődést értünk el. Miután néhány átalakítást a szabályok megváltozása diktált – különösen a gumikra vonatkozóan -, ezek hatékonyságát csak a pályán mutatott teljesítmény alapján tudjuk majd ellenőrizni. Ezért volt fontos, hogy olyan kocsit építsünk, amely mindenekelőtt kiszámítható, emellett kellő rugalmassággal rendelkezik ahhoz, hogy a tesztelések során szerzett tapasztalatokat fel tudjuk használni a fejlesztés későbbi szakaszában.”  

A C30 első ránézésre nem sokban tér el a 2010-es modelltől. De a Red Bull-szerűen megemelt, széles orrkúp, a keskeny kocsitest, a kompakt hátsó rész, az új bukókeret, valamint a hátrafelé lejtő motorburkolat mind-mind újdonságot jelent.

A Sauber ugyanazt a Ferrari 056-os motort fogja használni, amelyet a maranellói gárda és a Toro Rosso. A svájciak megkapják hozzá a Ferraritól a KERS-t, valamint a hétfokozatú váltót is. A KERS és az erőátvitel mellett a C30 hátsó futóműve is gyakorlatilag megegyezik a Ferrari F150-ével – értesült a német Motorsport-Total. Ezt azonban a Sauber nem vette meg, saját fejlesztés.