A Lotus Racing néven bemutatkozott, idén már Team Lotus nevet viselő maláj-brit csapat az interneten mutatta be 2011-es modelljét, a T128-ast.

Az on-line leleplezésen megmutatott autó gyakorlatilag minden elemében különbözik a tavalyi modelltől, amely az akkori szűkös felkészülési idő miatt igen egyszerű és konzervatív darab lett, az utódon viszont bőven volt idő dolgozni.


Az eredetileg TL11-esként beharangozott, de végül a tavalyi elnevezési rendszert továbbvivő autó első szárnya, oldaldobozai, orra mind-mind láthatóan sokkal fejlettebb, a nagyobb csapatok autóinak minőségét idézi.

A T128-ast tovább erősíti, hogy a 2010-ben használt Cosworth-motor és Xtrac sebességváltó helyett a tavalyi év bajnoki csomagja adja a hajtásláncot: a motor a Renault-tól érkezik, a sebességváltó pedig a Red Bullé.

A csapatfőnök, Tony Fernandes bizakodva beszélt a kilátásokról, reméli, hogy a Lotus név körüli vita helyett ezután már a versenyteljesítmény lehet a téma.

“Sok figyelem irányult a pályán kívüli történésekre, jó, hogy végre újra a versenyzésről lehet szó. A T128-as bemutatója nagy előrelépés a Team Lotus számára, szeretném az egész csapatnak megköszönni a belé fektetett munkát! Szintén köszönöm a Renault-nak és a Red Bull Technologynak a támogatást, nagyszerű partnerként segítenek, hogy előrébb léphessünk.”

Mike Gascoyne technikai igazgató szerint céljuk, hogy megráncigálják a középmezőny menőinek bajuszát.

“Az új Lotus minden szögből úgy néz ki, mint egy ütős versenyautó. Egyértelműen kijelentettük, hogy ki akarjuk hívni a középmezőny megállapodott csapatait, és azt hiszem, ez nagyon is realista célkitűzés. Természetesen a többiek sem fognak tétlenkedni, de mi éppen egy nagyszabású csapatépítés közepén vagyunk.”


Gascoyne szerint a felzárkózást fokozatosan kell megvalósítani. “Fokozatosan kell előrelépnünk, előbb a Toro Rosso, a Sauber és a Force India szintjére, később a Williamst és a Renault-t akarjuk megelőzni.”

Ez felér egy hadüzenettel a “másik Lotusnak”, a Group Lotus által támogatott Lotus-Renault-nak. Érdekesség, hogy míg utóbbiak már decemberben bejelentették, hogy a klasszikus JPS Lotus fekete-arany színeiben állnak rajthoz (bemutató hétfő déli 12 órakor), addig a most bemutatott Lotus T128 őrzi a Colin Chapman által alapított Team Lotus zöld-sárga színezését.

Az autó a valenciai teszt második napján, azaz szerdán gurul először a pályára.