A pilótáknak már eddig is kismillió kapcsolót kellett kezelnie a Forma-1-es autók kormányán – egyebek mellett a rádió, az italadagoló, a motorüzemmódok, az üzemanyag-keverékek, a fordulatszám, a bokszutcai sebességkorlátozó, a fékerőeloszlás kapcsolói -, 2011-ben pedig a KERS visszatérésével és a mozgatható hátsó szárny bevezetésével újabb gombok kerülnek rá.

Mások mellett a Ferrari pilótái is panaszkodtak már az idei gomberdőre, az olasz csapat technikai igazgatója pedig a versenyzőkkel egyetértésben úgy látja, itt az idő újragondolni a kérdéskört. Aldo Costa elmondta, hogy a témát az F1-es csapatok műszaki vezetőiből álló technikai munkacsoport (TWG) vizsgálja.

“Elfogadhatatlan szintig jutottunk. Tárgyalunk erről a TWG-ben és a szimulátorban is vizsgáljuk a kérdést. Felmérjük, hogy a pilóták fizikailag képesek lehetnek-e még ennyi elemet kezelni, mert ez már egy kicsit extrém helyzet” – magyarázta a mérnök.