A Ferrari tagnap délelőtt Maranellóban leleplezte új autóját, az F150-est, majd délután fioranói házi pályáján Fernando Alonso kezébe is adta a járgányt, amelyet ma Felipe Massa vett át a spanyoltól. A csapat 2011-re komoly aerodinamikai előrelépést kíván elérni az új autóval, így az olasz alakulat megkettőzött erővel végezte a szélcsatornás teszteket.

Az F1-ben tavaly óta él a csapatok költekezését közös megegyezéssel korlátozó Resource Restriction Agreement (RRA), amely egyebek mellett a pályás aerodinamikai, a szélcsatornás és a számítógépes áramlástani szimulációs (CFD) munkát is szabályozza, az alakulatoknak ügyesen kell egyensúlyozni a különböző fejlesztési módszerek között.

Míg a Virgin Racing például a teljes aerodinamikai teszt- és költségkeretét a CFD-re használja el, a Ferrari a télen a szélcsatornára helyezte a hangsúlyt, Maranello mellett külső szolgáltatót is igénybe vett. Az olasz alakulat a Toyota F1-ből való kiszállása után a japán csapat egykori központját, Kölnt választotta, ahol a Toyota szakemberei tavaly óta jó pénzért hi-tech mérnöki-műszaki szolgáltatásokat nyújtanak.

“Vannak bizonyos FOTA-szabályok a kiadásokat illetően, amelyek az autóra költhető pénzt, az alkalmazottak számát, a szélcsatornában töltött időt és a CFD-szerver teljesítményét szabják meg. Az utóbbi kettő összefügg, a csapaton múlik, hogyan költi el a pénzét, hol és kikkel dolgoztat” – magyarázta a Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa.

“Mi úgy döntöttünk, hogy a szélcsatornás munkára koncentrálunk, egy szélcsatorna pedig nem volt elég, többre volt szükségünk. A Toyotáé az egyik legmodernebb bérelhető létesítmény, ezért azt választottuk.”