Az indiai Narain Karthikeyan nem a fiatal generáció képviselője, 1977 januárjában született. Hamar az autóversenyzés felé fordult, édesapja az indiai ralisport egyik legendája. Ugyan 1992-ben a francia Elf olajkonszern utánpótlásprogramjának tagja lett, első komolyabb sikereit Ázsiában érte el, első indiaiként nyerte meg 1996-ban a Forma-Ázsia sorozatot.

1997-ben áttelepült Európába, a brit Forma-Opelben egy versenyt nyert. 2000-ben, egy meghívásos Forma-3 futamon a legjobbnak bizonyult Koreában, egy évvel később első indiaiként ülhetett F1-es autóba. Végül a Jaguarnak és a Jordannek sem kellett, 2003-ban a Minardinál tesztelhetett. A szerződéshez ekkor sem jött össze a szükséges szponzorpénz, a nagy áttörés 2005-ben sikerült a Jordannél.

Karthikeyan nem sokáig maradt, egy szezon után távozott. Szponzora, a Tata segítségével tesztpilótaként a Williamsnél helyezkedett el, itt két idényt húzott le, de 2007-ben már az A1GP-ben is indult. Főleg itt versenyzett, de kipróbálta magát a NASCAR-ban és a Le Mans-i 24 óráson is. F1-es visszatérése az Indiai Nagydíj 2011-es debütálásának köszönhető, a verseny miatt szponzorok sokasága (köztük a Tata) sorakozott fel mögötte. A korábban a Jordannél majd a Le Mans-ban főnökeként dolgozó Colin Kolles 2011-re a HRT-hez hívta vissza.

A szezon felénél Karthikeyant parkolópályára tették, a fiatal Daniel Ricciardo kapott bizonyítási lehetőséget helyett, de az Indiai Nagydíjra azért visszaülhetett az autóba. Itt egész jó eredményt ért el, az indiai utóbb ezzel magyarázta, hogy 2012-re kapott még egy lehetőséget a csapattól.