A Tony Fernandes vezette újonc F1-es csapat, a 1Malaysia 2010-re megkapta a Lotus anyacégétől, a maláj Protontól a Lotus Racing névhasználati jogát.

Miután azonban a sportkocsigyártó Group Lotus élére új, nagy tervekkel rendelkező vezető, az egykori ferraris és Red Bull-os marketingszakember, Danny Bahar került, változott a terv, a gyártó ugyanis saját F1-es projektet akart, amelynek gyümölcse a Renault-csapatba való résztulajdonosi belépés, a Lotus Renault GP születése lett.

A Proton Fernandeséktől még tavaly visszavonta a Lotus név használatára vonatkozó engedélyét, de a maláj üzletember közben megvásárolta az eredeti F1-es Lotus, a Team Lotus nevét a jogtulajdonostól, 2011-ben már ezen a néven kíván indulni, azaz a renault-s motorszerződéssel megtetézve még egy Lotus-Renault lesz a rajtrácson idén.

Bár eddig úgy tűnt, hogy egyik fél sem enged, a Group Lotus vezetője, Bahar egy friss interjúban arról beszélt, hogy szerinte hamarosan megoldódhat az ügy.

“Szerintem nem a bíróságon fog eldőlni az ügy, már előbb megoldódhat. De ha a jogi útra is térünk, akkor azt is támogatni fogják a tulajdonosok (a Proton)” – mondta a BBC-nek.

“Amikor én a Lotushoz kerültem, megvoltak a saját terveim, és ebben senki nem hibás, sem a tulajdonosok, sem Fernandesék” – mondta a névhasználati engedély visszavonásáról.

“Minden üzleti kapcsolatot jó szándékkal kezdünk, és ha minden oldal számára hasznot hoz, akkor folytatódik is. Ha nem, akkor viszont meg kell állni, olyan ez, mint a házasság. Ez pedig egy sikertelen kapcsolat volt” – magyarázta.