Alonso az olaszországi Madonna di Campiglióban tartott sajtótájékoztatón elmondta, már nem foglalkozik a 2010-es utolsó futamon elkövetett stratégiai hibával, amelynek eredményeként elveszítette a világbajnoki címet Sebastian Vettellel (Red Bull) szemben.

“Ebben az évben öt vb-győztes lesz egyszerre a pályán, s közülük a legveszélyesebb Schumacher” – fogalmazott Alonso. “Hétszeres világbajnokként semmit sem kell bizonyítania, tavaly nehéz idénye volt, de a képességeivel nincs probléma, s ha jó az autója, akkor versenyben lesz a végső győzelemért.”

A Wrooomon Alonso és Massa is hangsúlyozta, hogy a KERS visszatérésével és az új mozgatható hátsó szárny bevezetésével idén minden korábbinál bonyolultabb lesz a vezetés a számtalan gomb és kütyü kezelése miatt.

“Észre sem vesszük, és a vezetés lassan kiesik a fókuszból. Az autókat egyre nehezebb vezetni, hiszen kanyarról kanyarra beállításokat kell módosítani” – mondta a spanyol.

Az előzést elősegíteni hivatott hátsó szárnnyal kapcsolatban Massa fogalmazott meg kételyeket:
 


“Ha rosszul döntünk, miközben három autó van mögöttünk, egy pillanat alatt az elsőről a negyedik helyre eshetünk vissza. Nagyon sok mindent kell csinálni a kormánykeréken, de közben persze vezetni is kell. Persze, meg tudjuk csinálni, de versenyzői szempontból nem épp nagyszerű. Minden kanyarban három-négy gombot kell nyomogatni, ez mindenképp sok egy kicsit.”

Alonso szerint az új Pirelli-gumik jelentik a fő változást, és ahogy a csapatfőnök, a spanyol is hangsúlyozta, hogy jól jönne pár esős nap a téli teszteken, mert különben kipróbálatlanul kell majd pályára lépni a vizes gumikkal.

“2011-re alapvetően a gumik jelentik a legnagyobb változást, mert ehhez változtatnunk kell a vezetési stílusunkon. Mindenki ugyanazt használja, így nem állandó beszédtéma, de gyorsan kell alkalmazkodni, a csapatoknak a második-harmadik futamra meg kell oldaniuk a problémákat.”