Az idei szezontól kezdve állítható hátsó szárnyak is segítik a pilótákat: gombnyomásra a szárny légellenállást csökkentő pozícióba áll, az így elérhető nagyobb csúcssebesség megkönnyítheti az előzést. 2011-től a KERS is visszatér, vagyis elméletben sok akcióra lehet számítani.

A szárnyállást módosító gombhoz csak az üldöző pilóta nyúlhat, de csak a pályák előre meghatározott pontjain és kizárólag abban az esetben, ha egy másodpercnél közelebb van ellenfeléhez. A Ferrari kicsit tart az új rendszertől. “Ez egy ismeretlen terület” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök.

“Technikai oldalról elég egyértelműnek tűnnek a szabályok, de mint minden új dologgal, most is óvatosnak kell lennünk. A hátul lévő pilóta csak meghatározott pontokon használhatja a rendszert, akkor, ha a különbség kicsi. Részben a versenyigazgatóságon múlik, hogy mikor lehet használni, ezt fény jelzi a műszerfalon.”

“Kérdés ugyanakkor, hogy a rendszer amellett, hogy megkönnyíti az előzést, érdekesebbé is teszi-e a csatákat? Esetleg túlságosan kiszámítható lesz a végeredmény? Jelenleg kicsit szkeptikus vagyok, de remélem, hogy tévedek. Azt is remélem, hogy a közvetítésekben kitalálnak valamit annak jelzésére, hogy ki aktiválta a rendszert és ki nem, máskülönben a nézők nem sokat fognak érteni az eseményekből.”

Domenicali kétségei mellett sokadszor beszélt arról, hogy a Ferrari továbbra is a tesztkorlátozás ellen van, illetve kijelentette, hogy nem a maranellói az F1 legnagyobb költségvetéssel dolgozó istállója. “Vége azoknak az időknek, amikor ez volt a helyzet. Biztos, hogy a McLaren és a Red Bull többet költ a karosszériára, mint mi. Csakhogy ott a motor, ami jelentős költséget jelent számunkra, mivel saját magunk építjük. Ezzel szemben a Red Bullnak és a McLarennek csak egy kifizetendő számlát jelentenek.”