A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) számos ponton módosította-pontosította a Forma-1 szabályait 2011-re. A gumikra és a sebességváltókra vonatkozó szabályokról már írtunk, és a kvalifikációs 107 százalékos szabály visszatérése sem újdonság, az viszont az, hogy a felügyelőszervezet a csapattagok munkaidejét is korlátok közé szorítja jövőre.

A túldolgoztatásból eredő esetleges figyelmetlenségek, hibák elkerülésére az FIA 2011-től gyakorlatilag betiltja a túlórázást, az új szabály szerint a szerelőknek a pénteki és a szombati szabadedzések előtt 10 órával el kell hagyniuk a pályát, és a munkát csak az esemény kezdete előtt négy órával vehetik fel újra. Ez csütörtök esetében éjféli, pénteken pedig egy órás “takarodót” jelent.

A csapatok egy idény alatt összesen négy alkalommal kérhetnek és kaphatnak felmentést a korlátozás alól.

Az FIA a 2010-ben a bokszutcában előfordult előzgetések után ezen a téren is szigorított: a közlekedésre kijelölt sávot 3,5 méteresre szűkítik jövőre, ami gyakorlatilag kizárja az előzés lehetőségét, hiszen a Forma-1-es autók szélessége 180 cm, azaz két járgány már nem fér el egymás mellett szabályosan.

A már ismert 107 százalékos szabályt is pontosította a szervezet: alapesetben a Q1-ben leggyorsabb pilóta idejétől 107 százalékkal elmaradó versenyzők vasárnap nem állhatnak rajthoz, de a stewardok méltányossági alapon ezt bármikor felülbírálhatják majd, ha például a szabadedzéseken teljesített idők alapján jónak látják.

Szintén az időmérőhöz kapcsolódó módosítás-könnyítés, hogy a kvalifikáció utolsó, csak tízperces fordulójában ezentúl nem tartanak szúrópróbaszerű mérlegeléseket, a Q3-ban részt vevő pilótákat és autóikat már csak az esemény után hívhatják ki, azaz senki nem veszíthet majd értékes perceket.