Nem történtek drasztikus módosítások a gumi- és váltószabályokban, de néhány apróság változást jelent 2010-hez képest. Jövőre a Bridgestone helyett a Pirelli lesz az F1 kizárólagos gumiszállítója, minden pilótának 11 szett száraz abroncs jár egy versenyhétvégére.

A pénteki szabadedzéseken három szettel lehet gazdálkodni, de mindkét edzés után le kell adni az FIA-nak egy-egy szett abroncsot. Ez vonatkozik a szombati tréningre is, az időmérőre és a versenyre így hét szett gumijuk marad a versenyzőknek. Ahogy idén, úgy jövőre is fel kell tenni a versenyen mindkét gumikeveréket, az FIA akkor is büntet, ha a verseny bármilyen okból történő megszakításáig valaki ezt nem teszi meg.

Ha a versenyt megszakítják és nem indítható újra, minden olyan pilóta idejéhez harminc másodpercet adnak hozzá, aki nem használta mindkét keveréket. Amennyiben a verseny végigmegy, de valaki “elfeledkezik” mindkét keverék használatáról, kizárással számolhat.

2011-ben öt versenyt kell kibírniuk a sebességváltóknak, de minden pilóta az idényben egyetlen alkalommal büntetés nélkül cserélhet – idő előtt – váltót. A szabály alól csak az utolsó verseny kivétel. Az így cserélt váltóknak csak a versenyhétvége hátralévő részét kell kibírniuk, a korábbi váltót a következő versenyre büntetés nélkül lehet visszaszerelni.