Hasonlóan az idei évhez, innovatív meglepetéseket tartogat a McLaren 2011-es autója is, legalábbis ezt állítja az istálló. 2010-ben az F-csatorna feltalásával vállalt úttörő szerepet a McLaren, az MP4-26-tal ismét a határokat feszegetik a mérnökök. Tim Goss, a 2010-es versenygép főmérnöke szerint ígéretesek a fejlesztésekből származó első visszajelzések, a szabálykönyvben pedig bőven maradt mozgástér radikális ötletek kivitelezéséhez.

“Nagyon jónak tűnik” – mondta Goss a 2011-es autóról. “Jelenleg nem mondhatunk sokat, de Doug McKiernen aerodinamikai főnök és csapata nagyszerű munkát végzett az alapokkal.”

Goss szerint az F-csatorna betiltásával is bőven maradt lehetőség innovatív újítások bevezetésére. “A szabályok mindig teret adnak az innovációnak, a világbajnok autók építése pedig éppen erről szól. Az F-csatorna szürke zóna volt, alaposan elemeznünk kellett a szabályokat, minden elismerésünk Charlie Whitingnak és az FIA-nak, hogy nem tiltották be.”

Goss és McKiernan az Autosport Awards díjkiosztóján innovációs kitüntetést vehetett át az F-csatornáért.