Az F1-et évtizedek óta irányító Ecclestone vagyonát kétmilliárd eurósra becsülik, de saját bevallása szerint a pénz, a hatalom és a siker semmit sem jelent számára. A Forma-1-gyel folyamatosan újabb országokat és újabb piaci területeket meghódító sportvezető még véletlenül sem gondol arra, hogy bármikor is befejezze a munkát.

“Ha abbahagyom a munkát, már nem oldhatok meg több problémát. Ha nem oldhatok meg problémákat, az pedig a vég kezdete. Szóval dolgozom. Dolgozni pedig szeretek” – fogalmazott Ecclestone nemrég. “Gyermekkorom óta ezzel foglalkozom: korán elkezdtem üzletelni, mindennel kereskedtem, ami a kezem ügyébe került. Először rágógumit cseréltem radírra, aztán színes ceruzát iskolai füzetre, később kerékpárpumpát futball-labdára. Mindig mindent eladtam, vettem vagy cseréltem.”

Az 1930. október 28-án, az angliai Ipswichben Bernard Charles Ecclestone néven született üzletember egy munkáscsalád gyermekeként nőtt fel, saját bevallása szerint a második világháború idején csak szerencsével élte túl a bombázást. Tanulmányait 16 évesen abbahagyta, s a helyi közművekért felelős cégnél kapott munkát, de közben betársult egy motorkerékpár-kereskedőhöz. A motorsport világába már tinédzserként bekerült, az oldalkocsis motorversenyeken “utasként” szerepelt.

Ecclestone az első Forma-1-es nagydíjon is jelen volt, az 1950-es silverstone-i versenyen az egyik betétfutamon indult, s mert mindig is pilóta akart lenni, belevágott a kalandba. A vezetői tehetsége kevésbé volt kiemelkedő – egyetlen F1-es futamán, az 1958-as Monacói Nagydíjon nem sikerült kvalifikálnia a versenyre -, az üzleti érzékének köszönhetően azonban beindult a karrierje.

Először Stuart Lewis-Evans menedzsere volt, aki az 1958-as marokkói GP-n halálos balesetet szenvedett. Ecclestone ezután az osztrák Jochen Rindt pályafutását egyengette, ám az F1 egyetlen posztumusz világbajnoka az 1970-es Olasz Nagydíjon szintén a pályán veszítette életét.

Rindt halála után Ecclestone megvásárolta a Brabham istállót, amelynek 1971-tól 1987-ig ő volt a tulajdonosa, miközben tagja, majd 1978-tól elnöke volt a konstruktőrök érdekvédelmi szervezetének, a FOCA-nak. 1977-ben megszerezte az F1 reklám- és közvetítési jogait, majd 10 éven belül övé lett a kereskedelmi jogokat birtokló SLEC Holding 75 százaléka, s később egyszemélyes tulajdonossá vált – végül a jogokat eladta a CVC befektetési csoportnak, de a sportágat szervező és irányító Formula One Group vezérigazgatójaként továbbra is ő tart mindent a kezében.

“Visszavonulni? Minek? Kell a pénz, nem mehetek nyugdíjba” – viccelődött a múlt hétvégén Koreában a kisember. “Nem aggódom, a kor nem jelent semmit. Egyik nap ennyi az ember, a másik nap meg annyi, nonszensz erről beszélni!”