Az előrejelzéseknek megfelelően eső fogadta vasárnap a Forma-1-es mezőnyt Jongamban, a csapadék miatt előbb 10 percet halasztották is a startot, majd a versenyigazgatóság úgy döntött, hogy állórajt helyett a biztonsági autó mögül indítják a futamot.

A safety car mögött el is rajtoltak, de a pálya versenyzésre alkalmatlan volt, három kör után piros zászlóval megszakították a futamot. Annak ellenére, hogy az elmúlt években többször is volt ennél nagyobb eső a versenyeken, Fernando Alonso a csapatrádión azt mondta, hogy sosem vezetett még ilyen rossz körülmények között, Jenson Button pedig azt panaszolta, hogy a víztől még az első kerekeit sem látja.

Az autók a safety car mögött felsorakoztak a rajtrácsra, de pilóták jó része a várakozás alatt visszaszállingózott a bokszutcába.

A 16.05-kor a safety car mögött újraindított verseny 16 körig folyt az ezüst Mercedes SLS AMG mögött, mire végre elkezdődött a valódi verseny. Az élmezőnyben három csata is azonnal lezajlott, Nico Rosberg megelőzte Lewis Hamiltont, míg Jenson Button előbb Felipe Massát támadta, majd neki kellett védekeznie Michael Schumacherrel szemben, aki már a célegyenes végén Robert Kubica elé került.

Alig telt el két kör, amikor a világbajnoki éllovas Webber megcsúszott, a betonfalnak csapódott, majd a pályára visszacsúszva Rosberg elé keveredett, ütköztek. A biztonsági autót természetesen megint beküldték.

A pontszerző helyek állása a baleset után Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Kubica, Hülkenberg, Barrichello és Sutil volt. A safety car a 23. körre állt ki újra. A Mercedes hétszeres bajnok veteránja pár körrel később újra támadta Buttont és sikerrel el is vette az 5. helyet a címvédőtől. Hülkenberg Kubicát előzte meg.

Button átmeneti esőgumira váltott, de az angol csak a 16. helyre tudott visszatérni a biztonsági autós szakasz miatt sűrű mezőnyben. 

A 32. körben újra bejött a biztonsági autó, miután Sebastien Buemi Timo Glockkal ütközött. A safety car alatt az élmezőny nagy része azonnal a bokszba ment átmeneti esőgumikért, Vettel és Alonso már túlment a bejáraton, ők csak egy körrel később tudtak kiállni.

A Red Bull-os visszatért a vezető helyre, Alonso azonban csak a 3. pozícióba, Lewis Hamilton mögé tudott beállni, miután a szerelők bakiztak a kerékcseréje alatt.

A futam a 35. körben folytatódhatott megint szabadon, amit Hamilton korábban nyert, azt el is vesztette, Alonso és kis híján Massa is megelőzte, miután az első kanyarban kicsúszott a bukótérbe.

Vitalij Petrov a 41. körben a célegyenes-ráfordítóban vágódott a gumifalba, a Renault csúnyán összetört – könnyen lehet, hogy az orosz ezzel a hibával “tépte össze” a 2011-es szerződését.

A 46. körben újabb fordulatot vett a bajnoki küzdelem, amikor a vezető Vettel motorja elfüstölt, a két rivális, Alonso és Hamilton is előrébb lépett. A következő körben szállt ki Adrian Sutil, aki a mezőny sűrűjében végig csatázott, oda-vissza előzgetett, megdolgozott a pénzéért, de végül Kamui Kobayashival összeakadt és a bukótérben állt meg.

Az utolsó két-három körre megérkezett az alkony, de Alonsót és Hamiltont ez már nem zavarta meg, biztonsággal bevitték az autót a célba. A harmadik helyen Massa ért be az egyébként szokatlan hosszúságú, 2 óra 48 perces verseny végén.

A dobogósok mögött Michael Schumacher idei legjobb, barcelonai eredményét ismételte a 4. pozícióval, utána Robert Kubica, Liuzzi, Barrichello, Kobayashi, Heidfeld és Nico Hülkenberg ért be.  

A Koreai Nagydíj eredménye alaposan felforgatta a bajnoki küzdelmet: Jenson Button címvédési esélyei végleg elszálltak, 206 pontjával Vettel is szinte behozhatatlan hátrányba került, Webber a második helyre csúszott vissza (220 pont) – a nagy nyertes Hamilton, aki 210 ponttal a 3. helyre kapaszkodott és természetesen Alonso, aki a győzelemmel átvette a vezetést (231 pont).  

A konstruktőri versenyben a McLaren és a Ferrari is közelebb került a Red Bullhoz.

A bajnokság két hét múlva Brazíliában folytatódik az utolsó előtti fordulóval.

Koreai Nagydíj, Jongam, 2010. 10. 24.