A hétvégén megrendezendő Koreai Nagydíjjal Dél-Korea is bekerül a Forma-1 vérkeringésébe. Az Ázsia negyedik legnagyobb gazdaságával rendelkező ország autógyártói ennek ellenére nem érdeklődnek túlságosan a sportág iránt.

A Hyundai-KIA páros ugyan még nyert is a gazdasági válságban, hiszen a kereslet a kompakt szegmensben kevésbé csökkent, mint a nagyobb autóknál, de az épp ezért kisautógyártókként elkönyvelt márkáknak nagyon jól jönne az F1-es részvétel presztízsnövelő hatása.

“A fő célunk az európai márkaelismertségünk növelése” – mondta nemrég a Hyundai alelnöke a Párizsi Autószalonon.

Úgy tűnik azonban, hogy a Forma-1-et egyelőre túl nagy falatnak ítéli a két nagy koreai testvérgyártó, minden bizonnyal a két japán cég, a Honda és a Toyota példája lehet ijesztő, hiszen a két gyártó hosszú éveken keresztül a sportág legtöbbet költő résztvevője volt, ennek ellenére a sikerek nem jöttek, ezért végül előbb a Honda, majd a Toyota is távozott.   

“A Koreai Nagydíj lehetőséget adna a prémiummárkává válásra, de a Hyundait egyszerűen nem érdekli a Forma-1. Hosszú távú befektetést kíván, kétséges, hogy van-e ehhez türelmük” – mondta egy névtelenül nyilatkozó F1-es gazdasági szakember a Reutersnek.

Annak ellenére tehát, hogy a Hyundai a foci-vb és a pekingi olimpia szponzorációjára is jelentős összegeket költött, az F1-től egyelőre távol marad, Dél-Koreát jelentős szereplőként csak az LG képviseli a Forma-1-ben, az elektronikai óriás azonban valóban nagy lendülettel vetette bele magát a sportágba, hiszen amellett, hogy az F1 hivatalos partnere lett, a Red Bullt, a Lotust és a Virgint is szponzorálja.