Bár a nagyon nehezen elkészült jongami pálya a múlt héten végül megkapta a versenyengedélyt a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA), így a hétvégén megrendezhetik az első Koreai Nagydíjat, a rohammunkában elkészült versenyhelyszín, az utolsó pillanatban lefektetett aszfalt több pilótát is aggaszt.

“Versenyzői szempontból a legfontosabb, hogy az aszfalt bírja. Ha a legfelső réteget ilyen későn teszik le, akkor olajos lehet, ami természetesen nagyon nagy gondot jelenthet. Persze csak akkor mondhatok megalapozott véleményt a pálya milyenségéről, ha már vezettem rajta” – mondta a sauberes Nick Heidfeld.

“A képek alapján nagyszerűen néz ki, remélem, hogy az aszfalt is kitart majd, hiszen csak mostanában fektették le” – visszhangozta honfitársa gondolatait Nico Rosberg.  

A pályán még a végső aszfaltozás előtt eddigi egyedüli F1-esként vezető Karun Chandhok szerint is csúszós lehet majd a felület, de az indiai szerint nem lesz veszélyes a versenyzés:

“A tapadás kisebb lesz, mint mondjuk hat héttel később lenne, mert eltart egy ideig, míg az olaj a felszínre jön. Amikor 2004-ben újraaszfaltozták Doningtont, mindenki három másodperccel lassabb kört ment, mint a következő évben, amikorra már beállt az aszfalt. De szerintem nem lesz veszélyes.”

A Bridgestone Jongamba szintén a Suzukában is használt lágy és kemény keverékű abroncsokat viszi, de a gumiszállítónál is elismerték, hogy a vadonatúj helyszínnel kapcsolatban inkább csak tippelgetni tudtak a hétvége előtt.

“Ez a nagydíj mindenki számára különleges kihívást jelent, hiszen a pálya csak most készült el. Mivel így nem tudunk korábbi adatokból dolgozni, csak szimulációs adatokra kell hagyatkoznunk. Ezek alapján a csúcssebesség 310, az átlagsebesség 205 km/óra körül lesz, a pálya így Barcelona és Isztambul közé esik, nagyjából Sepangnak felel meg a sebesség szempontjából, ami meghatározó volt abban, hogy a lágy és a kemény keveréket választottuk” – magyarázta a japán gyártó motorsportfőnöke, Hirohide Hamasima.

“Korea próbára teszi majd a technikánkat, és szerintem a csapatok mérnökei is egész hétvégén keményen dolgoznak majd, hogy megtalálják a legjobb beállításokat és gumistratégiákat a versenyre. Mivel ez lesz a legelső autóverseny a helyszínen, a pálya felülete várhatóan nagyon sokat változik a hétvége folyamán. Szintén érdekes lesz, hogy a csapatok és az egyes pilóták, főképp a bajnoki esélyesek hogyan alkalmazkodnak a pályához” – tette hozzá a szakember.