Ahogy az időmérőn már látott szép idő megmaradt a Japán Nagydíj rajtjára is, azonban a mezőny már megfogyatkozott egy indulóval: a virgines Lucas di Grassi még a rajtrácsra való felállásakor eldobta az autót a 130R kanyarban, a VR-01-es megsérült, így a brazilnak nem volt esélye elindulni.

Sebastian Vettel jól indult el a pole-ból, míg Robert Kubicának sikerült a lassabb Webber elé kerülnie, mögöttük Button és Alonso küzdött egyet, de a spanyol visszavette a negyedik pozíciót, míg Lewis Hamilton két helyet is előreugrott – azonban hátrébb voltak áldozatok is: Vitalij Petrov összeért a williamses Nico Hülkenberggel, az orosz látványosan vágódott ki a pályáról, míg az előretörni próbáló Felipe Massa Vitantonio Liuzzi Force Indiáját találta meg.

Az említett négy pilóta kiesett, a biztonsági autó a pályára lépett, Robert Kubica pedig “saját erőből” szállt ki a második helyről: a Renault a safety caros szakaszban egyszerűen elhagyta a jobb hátsó kerekét.

Az újrarajtolás után kialakult a Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton sorrend, amely csak a kerékcseréknél változott aztán: a kemény gumikon rajtoló Button kinn maradt, míg a többiek mind cseréltek a 25. kör környékén. A mclarenes taktikája azonban nem jött be, nem tudott értékelhető előnyt kiautózni a hosszabb etapján, így csak annak köszönhette a 4. helyét, hogy időközben Hamilton autójában elszállt a harmadik sebességi fokozat, így tempót veszített és egy idő után elengedte a csapattársát.

Az élmezőnyben ez után már nem történt változás, a két Red Bull, Alonso és a két McLaren, azaz az öt bajnoki esélyes egymást követve ért be, de hátrébb történtek még dolgok.

Michael Schumacher a saját kerékcseréje után egy darabig birkózott a még a 2. körben kemény gumira váltó Nico Rosberggel, aki ekkor megőrizte a pozícióját, de négy körrel a vége előtt megcsúszott és a gumifalba csapódott, csúnyán összetörve a Mercedest az S kanyarkombinációban. Nem sokkal korábban Adrian Sutil húzhatott arra olajcsíkot a haldokló Force Indiával.

A legnagyobb show-t talán a sauberes Kamui Kobayashi csinálta: a japán a hazai pályán hihetetlen agresszivitással és magabiztossággal előzött újra és újra a hajtűkanyarban. Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello és saját csapattársa, Nick Heidfeld sem bírt vele, így Rosberg kiesésének köszönhetően egészen a hetedik helyig jutott. Mögötte a másik Sauber, Barrichello és Sebastian Buemi ért be pontszerzőként.

Vettel tavalyi eredményének ismétlésével jócskán előrébb kapaszkodott a bajnokságban: a német pontszámban utolérte a több futamgyőzelmével 2. helyen rangsorolt Alonsót, mindketten 206 ponton állnak az előnyét továbbra is megőrző Webber előtt, aki 220 ponttal vezeti a versenyt.

Bár matematikailag még nem szálltak ki, a Japán Nagydíj után talán már nem tartozik a valódi esélyesek közé a két mclarenes, Hamilton hátránya 28, Buttoné pedig 31 pont három futammal a vége előtt.

A világbajnokság két hét múlva elvileg a vadonatúj Koreai Nagydíjjal folytatódik, ez azonban csak az FIA holnapi utolsó ellenőrzése után válik biztossá.   

Japán Nagydíj, Suzuka, 2010. 10. 10.