Lewis Hamiltonnak ismét balszerencsés hétvégéje volt Suzukában: a pénteki szabadedzésen összetörte az autót, aztán az időmérő előtt váltót cseréltek autójában, az új alkatrészből pedig elszállt a harmadik fokozat. Hamilton külön búslakodhat amiatt, hogy Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint a csere taktikai volt, vagyis komolyabb hibája nem volt a kicserélt szerkezetnek.

Hamilton a hibás váltóval az ötödik helyen ért célba Japánban, ha másnak nem is, legalább ennek tudott örülni. “Mindig optimistának illik maradni, de őszintén szólva most nem hittem volna, hogy célba érek a váltóval” – mondta Hamilton. “Hatalmas zajt csapott, drukkoltam, hogy kitartson, próbáltam vigyázni rá és nem túl sokat váltani.”

“Megnyugtató előnyöm volt a mögöttem állókkal szemben, így volt miből gazdálkodni. Csalódott vagyok magam és a csapat miatt is: mindent megteszünk, hogy pontokat szerezzünk, mégis mindig történik valami. Pénteken én hibáztam nagyot, aztán ki kellett cserélni a váltót, az új meg hibás volt. Elment a harmadik, úgyhogy igazából csak negyediktől-hetedikig tudtam használni.”

“Veszítettem egy pozíciót Jensonnal szemben, de örülök, hogy egyáltalán beértem a célba: hosszú ideje ez volt az első alkalom. Három verseny ugyan még hátravan, 75 pont szerezhető, de a többiek elég stabilan mennek, folyamatosan gyűjtögetik a pontokat, nem is tudom, mikor volt utoljára, hogy nem értek célba. Nagyon-nagyon nehéz lenne most már, de nyomjuk tovább.”

Jenson Button egy hellyel Hamilton előtt végzett, de a címvédő sem volt boldog: nem biztos benne, hogy a helyes gumitaktikát választotta-e a csapat. “Azt hittem, a többiek szenvedni fognak a lágyabb gumikkal nem sokkal a rajt után, de nem tették” – értékelt Button. “Nem sok esélyem volt arra, hogy utolérjem Fernandót, Lewis problémája miatt messze mögöttem volt. Még ki kell elemeznünk az adatokat, de valószínűleg rossz döntés volt, hogy kint maradtunk, miközben mindenki más kiállt a bokszba.”

“Meg kell néznünk, miért maradtunk kint ilyen sokáig, azt hiszem, 40 kör volt. Ez nagyon sok hasonlóan kopott gumikon. Nem mondom, hogy egy korábbi kiállással előrébb végeztünk volna, de az adatok hasznosak lehetnek a jövőre.”