A hétvégén a Forma-1-es világbajnokság a 16. fordulóval, a Japán Nagydíjjal folytatódik. Négy futammal a vége előtt egyre élesedik a címért folytatott küzdelem, de esélyesből továbbra is öt van, tippelni pedig szinte lehetetlen, hogy ezúttal ki győzhet.

A favoritnak persze Fernando Alonso látszik, épp azért, mert a spanyol Olaszországban és Szingapúrban is a favoritok helyett nyert. Nyilvánvaló, hogy a Ferrari lendületben van, az autónak bármilyen pálya fekszik, így Alonso lehet az első, aki idén egymás után három versenyt is megnyerhet.  

Nem lehet persze leírni a mindkét bajnokságot vezető Red Bullt sem, a suzukai pálya első, kanyargós részén az RB6-os aerodinamikai fölénye érvényesülhet, más kérdés, hogy az egyenesekben mekkora lesz a hátrányuk az ellenfelekhez képest.

Míg tavaly Sebastian Vettel meggyőzően nyert a japán helyszínen, Mark Webbernek pocsék hétvégéje volt: az ausztrál az utolsó szabadedzésen csúnyán összetörte az autót, a futamon pedig defekt miatt is járt a bokszban, végül lekörözve ért be, mindössze a leggyorsabb körrel vigasztalódhatott – az éllovas idén biztosan jobbat szeretne, főleg, hogy fogy az előnye.

Webber persze még így is sokkal jobb helyzetben van, mint Lewis Hamilton, aki negatív Alonsót játszott az elmúlt két versenyen, két nullázással éllovasból a harmadik helyre küzdötte le magát. A McLaren Szingapúr után Japánba is komoly fejlesztési csomagot visz, Hamilton és Jenson Button reménykedhet, hogy sikerül közelebb férkőzni a vezető pilótákhoz.

Vettel tavalyi pole-köre

A “nagyok” küzdelmét bonyolíthatja, hogy akár a Renault is erős lehet Suzukában, a szombati időmérőre jósolt felhőszakadás pedig teljesen megkeverheti a rajtrácsot, így kimondottan izgalmas verseny jöhet vasárnap – ki ne emlékezne például 2005-re, amikor Fernando Alonso a 3. helyig, míg Kimi Räikkönen egészen a győzelemig küzdötte magát a mezőny végéből?

Az F1-be két év kihagyás után visszatért 5,8 kilométeres suzukai pálya egyébként a pilóták egyik fő kedvence, a Tilke-féle új helyszínektől eltérően nem sablonkanyarokból áll, a minimális bukóterek és a közeli korlátok pedig keményen büntetnek minden hibát, a valódi kockázat érzését nyújtják.  

Mivel távol-keleti versenyhelyszínről van szó, az álomszuszékok ezúttal nem járnak jól: a szombati időmérő reggel hétkor, a vasárnapi futam pedig nyolckor kezdődik majd.

F1: Megfogható-e Alonso Japánban? 1