Bár egyáltalán nem szűnnek a Michael Schumachert érő kritikák, a Mercedes GP főnöke, Ross Brawn az F1 hivatalos oldalának adott interjújában megvédte az idén visszatért hétszeres világbajnokot.

Brawn hangsúlyozta, hogy bár elvileg Nico Rosberg és Schumacher stílusa hasonló, a veterán hátránya a gumiknak tudható be.

“Michael vezetési stílusa az erős fékezéseket és kormánymozdulatokat kiálló első gumikra hagyatkozik. Nico egyszerűen jobban eltalálta, hogyan is kell az első gumikkal bánni. Meg kell mondanom, hogy az idei első gumik elég rendhagyóak, az FIA ugyanis szerette volna a KERS-t támogatni, így egy bizonyos súlyeloszláshoz illő gumikat kért a Bridgestone-tól. Természetesen nem a Bridgestone a hibás, Nico pedig amúgy is fantasztikus versenyző, Michael csak nem tudott olyan jól alkalmazkodni a gumikhoz.”

“Szerintünk a jövő évi Pirellik jobban illenek majd Michael stílusához, majd akkor derül ki igazán, hogy Nico tényleg gyorsabb-e nála. Valójában még nagyon keveset tudunk a Pirellikről, de biztosan nem olyanok lesznek, mint az idei Bridgestone-ok” – magyarázta Brawn, hozzátéve, hogy 2009-ben talán Schumacher is jobban szerepelhetett volna.

A Schumacherrel a kilencvenes évek elejétől folyamatosan együtt dolgozó csapatfőnök elismeri, hogy a német számára csalódást jelent az idei szereplése, de azt is állítja, hogy a motivációjával semmi baj, és a hétszeres világbajnok 41 évesen érettebb, de ma is ugyanolyan jól vezet, mint egykor.

“Michael természetesen csalódott, de így is élvezi a kihívást. A versenynapon nem kívánja, hogy bárcsak máshol lenne. Dolgozik a mérnökökkel, keresi a megoldást. Élvezi a versenyzést, ragyogóan rajtol. Persze bosszantja, hogy nem teljesít jobban, de Michael egy nagyon sikerre éhes ember, nem azzal nyert hét bajnoki címet, hogy könnyen feladja!”

“Mára lazább lett, öt évvel ezelőtt még sokkal nehezebben viselte volna ezt a helyzetet. Nyugodtabb, érettebb, de ez nem jelenti azt, hogy kevésbé lenne motivált vagy elszánt, a higgadtsága pedig lenyűgöző. A telemetria szerint a kanyarsebességében, a reakcióidejében nem látok különbséget, még mindig a régi Michael. Csak a lassú kanyarokban nem tudja úgy kihasználni a gumikat, mint Nico” – bizonygatta a mercedeses.


Schumacher első csapatfőnöke, Eddie Jordan a múlt vasárnap azt mondta, hogy pusztán a teljesítménye alapján a német nem érdemelné, hogy jövőre is az autóba ülhessen. Brawn igazat adott egykori kollégájának, azt azonban kategorikusan cáfolta, hogy a német év végén visszavonul.

“Hogy őszinte legyek, valószínűleg tényleg nem ülne az autóban jövőre. De ismerjük Michaelt, ezért tudjuk, hogy sok van még benne, sok területen tehetségesebb más versenyzőknél, a vezetésben és a csapatmunkában is. Elégedettek vagyunk a munkájával. Ha egy újonc lenne, biztosan felmerülne a kérdés, hogy várható-e még javulás, de Michael esetében biztosak vagyunk ebben.”

“A visszavonulása egyáltalán nem igaz. Mi értelme lett volna visszatérni, ha aztán otthagyja a munkáját?! Biztosan nem teszi ezt, mindenki megnyugodhat.”