Pontosan ötven éve, 1960. szeptember 17-én született Londonban Damon Graham Devereux Hill, korábbi Forma-1-es versenyző, aki 1996-ban elhódította a világbajnoki címet. Graham Hill, a kétszeres világbajnok fia, így ő az egyetlen versenyző, aki édesapjához hasonlóan világbajnok lett.  

Schumacherrel komoly csatákat vívott

Schumacherrel komoly csatákat vívott


Hill versenyzői pályafutását viszonylag későn, 23 évesen kezdte motorozással, de édesanyja kérésére – mondván, az biztonságosabb – négy kerékre váltott 1985-ben. 1986-tól a brit Formula-3-as sorozatban versenyzett, ahol három idény alatt négy versenyt megnyert. Ez után következett a Formula 3000, ahol 1992-ig szerepelt.

Forma-1-es karrierje 1991-ben indult, amikor is a Williams tesztpilótája lett, majd 1992-ben elfogadta a Brabham versenyzői állását. Miután Nigel Mansell az USA-ba ment versenyezni, Hill visszatért a Williamshez, ahol komoly sikereket ért el. Első győzelmét 1993-ban, a Magyar Nagydíjon aratta.

Schumacher vs. Hill

1996-ban nyolc futamgyőzelmet aratva megnyerte a világbajnokságot. A szezon során végig újonc csapattársával, Jacques Villeneuve-vel harcolt a világbajnoki címért. Ám hiába lett világbajnok, a Williams nem hosszabbította meg a szezon végén lejáró szerződését, helyére a német Heinz-Harald Frentzent szerződtették.

1997-ben Hill az Arrowsnál versenyzett. Ebben az évben, a Magyar Nagydíjon futotta pályafutása egyik legjobb versenyét. Gyenge autójával már az időmérő edzésen a harmadik lett, a futamon pedig a 11. körtől kezdve egészen az utolsó körig vezetett, ám ekkor autója lelassult, és Jacques Villeneuve megelőzte. Hill a 2. helyen végzett, mégis ez az azóta megszűnt csapat legjobb eredménye.

Váltóhibával a második helyre:

A nullás rajtszámot később betiltották

A nullás rajtszámot később betiltották


1998-ban a Jordanhez szerződött. A Belga Nagydíjon megszerezte a csapat első győzelmét, majd a szezon végén csapattársával, Ralf Schumacherrel hozzásegítették az istállót addigi legjobb konstruktőri eredményük eléréséhez (3. helyezés). 1999-ben is itt versenyzett, ám ebben az évben már nem tudott versenyt nyerni, majd a szezon végén visszavonult.

Versenyzői karrierje után eleinte gitározás iránti szenvedélyének élt és autókereskedésében dolgozott. 2006-ban ő lett a Brit Versenyzők Clubjának elnöke, ebben a szerepében sikerült megegyeznie Bernie Ecclestone-nal és 2025-ig szerződést kötött a Brit Nagydíj megrendezéséről Silverstone-ban. Jelenleg fia, Josh fia pályafutását egyengeti, aki a Brit Formula Ford sorozatban versenyez apja védjegyeivel: kék sisak, nullás rajtszám.

Forrás: wikipedia