Annak ellenére, hogy a Honda romjain felépített Brawn GP-nél tavaly a túlélésről beszéltek egész évben, most kiderült, hogy nagyon is jó üzlet volt a csapat a tulajdonosok számára.

A gazdasági elemző és hírspecialista Bloomberg jelentése szerint a csapat 2009-ben 118 millió eurós hasznot könyvelhetett el, amihez a Honda “búcsúajándékként” majdnem ugyanennyit, 110 millió eurót fizetett nekik.

A Honda kiszállásának bejelentése után a brackleyi vezetőség öt tagja, Ross Brawn, Nick Fry és három társuk a túlélés érdekében összesen 4 millió eurót fektetett a csapatba, ez azonban busásan megtérült, hiszen fizetésként 10 milliót kaptak 2009-re – ennek több mint felét, 5,6 milliót a névadó Brawn kapta -, valamint további 24 millió jutott ötüknek osztalékokban.    

A világbajnok csapatot, pontosabban annak 75,1 százalékát végül decemberben 130 millió euróért adták el a Daimler és az abu-dzabi Aabar párosának.

Bár Jenson Button jelentős fizetéscsökkentéssel vágott neki 2009-nek, az angol a megújult Brawnhoz való leszerződése előtt a hondás szerződése felbontása után “fájdalomdíjként” 12 millió eurót kapott.