A Motorsport Világtanács helybenhagyta a Ferrarira a Német Nagydíj után kiszabott büntetést, a maranellói istálló így megúszta százezer dollárral, hogy Fernando Alonso elengedésére utasította Felipe Massát. Noha az FIA szerint a Ferrari csapatutasítást adott, bizonyíték hiányában hagyta helyben a korábbi büntetést, amellyel a Red Bull-főnök Christian Horner szerint veszélyes hivatkozási pont jött létre.

“Százezer dollár volt a büntetés a Hockenheimben történtekért” – fejtegette Horner. “Ez azt jelenti, hogy meg lehet ismételni a hátralévő versenyeken is? Mert leszámítva az anyagi szankciót, a Ferrari teljesítményét nem érte hátrány, vagyis ha most bármelyik csapat megismételné ezt, nyugodtan mutogathatna a Ferrari példájára.”

Jenson Button szerint is világosabb szabályra lenne szükség. “Nyilvánvalóan ez nem a pilóták ügye, így a véleményünk sem számít igazán, ebben a kérdésben az FIA jogosult dönteni. De fontos, hogy tisztázzuk a szabályokat, mert mindannyian ezek alapján dolgozunk.”

A McLaren-csapatfőnök, Martin Whitmarsh sem elégedett a határozattal. “Nincs iránymutatás, ami van, az zavaros” – vélekedett Whitmarsh. “A Ferrari vagy bűnös és meg kell büntetni, vagy nem bűnös, de akkor a korábbi pénzbüntetés sem jogos. Ennél logikusabbnak kellene lennie egy szabálynak, a történtek ugyanakkor nem befolyásolják hétvégi terveinket.”

“A csapatstratégia része ennek az üzletnek és ennek a sportnak” – fogalmazott Jarno Trulli. “Nem hiszem, hogy a szövetségnek meg kellene gátolnia a csapatokat abban, hogy utasításokat adjanak pilótáiknak. Igaz, hogy ez egy sport, de üzletté vált, egyes csapatok pedig nagyon sokat költenek egy autó kifejlesztésére, versenyzőik győzelmeire és a szponzorok népszerűsítésére.”

“Ha egy csapatnak van elég pénze, úgy látszik, így is intézheti a dolgokat” – summázta véleményét Adrian Sutil. “Fontos, hogy egy olyan egyértelmű szituációval írjuk le a helyzetet, amely mindenki számára világossá teszi a szabályokat” – nyilatkozta Michael Schumacher, aki maga is szívesen segít a tisztázásban. “Kiderült, hogy amit a Ferrari tett Hockenheimben, az nem nagy ügy az FIA számára” – értékelte a döntést Mark Webber.