Ahogy általában, az Olasz Nagydíj első szabadedzése sem mérvadó a továbbiakra nézve, mindenesetre a délelőtti gyakorlás alapján egyelőre a McLaren és a Red Bull a két leggyorsabb autó Monzában.

A derült, tiszta időben lezajlott edzésen jó ideig nem volt igazi időpárbaj, a csapatok a beállításokon dolgoztak. Érdekes módon több csapat, így a McLaren és a Renault is a Monzában megszokottnál nagyobb leszorítóerejű hátsó szárny és az F-csatorna kombinációjával próbálkozott, a Red Bull pedig még jelölőfestékkel is tesztelte a hátsó légterelője hatékonyságát. A Toro Rosso most első ízben szintén kipróbálta az F-csatornát.

A leggyorsabb végül Jenson Button lett, de Sebastian Vettel alig egy tizeddel maradt el tőle, kettejükön kívül a másik mclarenes, Lewis Hamilton tudta 1:24 alá szorítani a köridőt. Kubica és Rosberg még fél másodpercen belül zárt Buttonhoz képest, de mögöttük már nagyobb hátránnyal végzett a top10 második felét alkotó Webber, Liuzzi, Alonso, Massa, Schumacher ötös.

Komoly incidens nem történt, de Rubens Barrichello és Bruno Senna autója is a pályán adta meg magát, míg a lotusos Heikki Kovalainen a hidraulika meghibásodása miatt töltött jelentős kényszerpihenőt a garázsban.


Olasz Nagydíj, 1. szabadedzés, Monza, 2010. 09. 10.