A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a riválisok – elsősorban a McLaren – tiltakozásának hatására a nyári szünet után szigorított az első szárnyak és az autók padlólemezeinek vizsgálatán, hogy kiszűrjék a Red Bull és a Ferrari vélelmezetten szabálytalanul hajló első szárnyát.  

Az FIA a két héttel ezelőtti Belga Nagydíjra csak az első szárnyak terheléses vizsgálatát szigorította, de a hétvégi Olasz Nagydíjtól már a padlólemezt is tüzetesen ellenőrzik. A spái ellenőrzésen átment a Red Bull, azonban a szigorúbb tesztek miatt a hétvégére már a McLaren autóján is változtatni kellett.

“Ami az első szárnyakat illeti, azon semmilyen változtatást nem kellett végeznünk. Az első szárnyaink ugyanazok, amiket egész idény alatt használtunk” – hangsúlyozta a csapat főmérnöke, Tim Goss.

“Ami a padlólemez elejét illeti, az új terheléses teszt egy kicsit szigorú, így szükség volt néhány kisebb módosításra, hogy biztosan belül legyünk az FIA által meghatározott értékeken. Tehát átépítettük egy kicsit, ami egyben egy kis teljesítménynövelő fejlesztés is lett” – mondta az angol, hozzátéve, hogy szerinte a többi csapatnál is hasonlóan tettek.

“Felteszem, hogy a többi csapatnak is módosítania kellett, hogy megfelelhessen a teszten. Ami a több részből álló kopólemezt illeti, több csapat is van, amelyik ilyet használ, és mivel az FIA ezt is szeretné betiltani, nekik ezen is módosítaniuk kellett.”