F1: Durván emelte a KERS árát a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2010.09.09. 07.09

Egymillió helyett hatmillió eurót számláz partnereinek a Mercedes a jövőre ismét szóhoz jutó KERS-rendszerért.

Eredetileg abban állapodtak meg a Forma-1-es csapatok, hogy a mozgásienergia-visszanyerő KERS-ért maximum egymillió eurót kell fizetniük azoknak a csapatoknak, akik külső partnertől rendelik meg, a Mercedes mégis hatszoros összeget számláz partnereinek a rendszerért. A McLarennek és a Force Indiának is egy-egy millió eurójába kerül maga a rendszer, de további ötmilliót kénytelenek fizetni a fejlesztési költségek fedezésére.

A hírről az Auto, Motor und Sport című lap számolt be, mely elképzelhetőnek tartja, hogy a Force India nem lesz képes kifizetni az emelt összeget. Kilencmillió eurót fizet a csapat a Mercedes V8-as motorjaiért, még egy jelentős kiadás nem fér bele a költségvetésbe.

Azért jó hírt is kaptak a csapatok az áremelés mellé, a Mercedes 2011-re tervezett rendszere mindössze 21 kilós, amely jelentős előrelépés a 2009-es 25 kilóhoz képest. A többi KERS-gyártónál (Ferrari, Renault és Williams) a hírek szerint nem szálltak el az árak, a williamses Sam Michaelt meg is lepték a Mercedes magas költségei.

“Saját KERS-ünk kifejlesztése becsléseink szerint félmillió fontba (605 ezer euróba) kerül, és nem lesz nehezebb 25 kilónál” – mondta a technikai igazgató.

Kommentek

  • furbee

    Nesze neked költségcsökkentés :))) Azthiszem elkezdtem drukkolni, hogy mihamarabb tönkremenjen ez az egész sorozat. Eddig idegesítettek az efajta hírek, de most már eljutottam arra a szintre, hogy csak nevetni tudok rajta. Ha a csapatok így eltűrik a nagyokosok idióta döntéseit, akkor csak szépen menjen tönkre az összes csapat…egyék meg amit főztek, mást nem tudok mondani. Saját maguk alatt vágják a fát és eltűrnek minden szabálymódosítást…itt az eredménye!

  • maestro

    Idén is van KERS csak senki sem használja !

  • tommykaze

    Kell a pénz Schumi fizetésére, mert a bajnoki helyezésért a vártnál kevesebb folyik be.

  • trialboj

    Javítsatok ki ha tévedek, de nem úgy volt, hogy egy külső cég fejleszt mindenkinek egységes kers-t?

  • Macsinganga

    tommykaze

    Mar megint kezded??

    Egyszeruen a Mercinek nem kell a Kers, mert nekik lehet hatrany jelentene!

  • furbee

    tommykaze hülyeségeket beszélsz! Van ott pénz elég. Már csak a sok Schumi-merci csecsebecsékből több millió folyik be a csapatnak, nincsenek rászorulva semilyen kényszerbevételre. A +5millió részben betudható annak, hogy 4 kilóval a többiekénél, már ha igaz az állítás. +4 kiló ebben a sportban meg ugye nem kell mondanom mennyit jelent…

  • furbee

    4 kilóval könnyebb – ez kimaradt :D

  • BMA

    Jó , hogy mindenhol eddig éveken át vagy most már évek óta a költség csökkentésről papolnak !
    Ilyenkor hol van az ? Nem a motorokon kellene spórolni, fostos 1,6-osok Vicc lesz ez az egész ! ( ja és akkor egy turbo fejlesztése és gyártása mennyibe fog kerülni !?)
    Akkor néphülyítés ami ebbe a cikuszba megy, hogy az már a pofátéanságon is jócskán túlmutat!

  • BMA

    Akkora )

  • nap

    Gentlemen agreement.

  • fricikee6

    Azért elég vicces hogy tavaly a Meki autók által kifejlesztett kerszet(egész évben azzal mentek ergó rengeteg adatuk volt) most 6szoros áron kell megvenniük.

  • senga2

    -trialboy!- JĂłl emlĂŠkszel, nĂŠhĂĄny hĂłnapja mĂŠg ez volt az ĂĄllĂĄsfoglalĂĄs. MĂĄr tavaly is ezt rebesgettĂŠk, amikor megĂĄllapodtak, hogy idĂŠn nem hasznĂĄljĂĄk. Tavaly mĂŠg a Ferrari ĂĄltal kifejlesztett kĂźtyĂźről beszĂŠltek, idĂŠn mĂĄs nem neveztĂŠk meg, csak, hogy 1 beszĂĄllĂ­tĂłtĂłl lehet beszerezni, hogy a kicsik is megvĂĄsĂĄrolhassĂĄk. A Williams mĂĄr rebesgette, hogy nem tudja eldĂśnteni, hogy az elektromos meghajtĂĄsĂş, vagy a lenkerekes meghajtĂĄsĂş KERS-t hasznĂĄlja.(az utĂłbbi nehezebb) Most is azon az ĂĄllĂĄsponton vagyok, hogy mindenki ott ĂŠs Ăşgy kukĂĄzza Ăśssze a magĂĄĂŠt, ahogy ĂŠs ahol akarja. NE LEGYEN EGYENLŐSDI!!! A Mercerdesnek, mint csapatnak vannak anyagi gondjai, mert a befektetők ĂŠs az anyacĂŠg nem akar tĂśbbet “ĂĄldozni” a minimumnĂĄl, hisz nincsen eredmĂŠny. Valamiből pĂŠnzt kell kicsikarni. Gondolom Ăşgy adjĂĄk a motorokat a jĂśvőben, ha a KERS-t is veszik vele egyĂźtt.

  • senga2

    MĂŠg mindig nem sikerĂźlt a programot rendbe tenni??

Élményautó: VW Golf II Rallye

Egy G-feltöltős Rallye Golf önmagában is érdekes, pláne ez a darab vészjósló hanggal és Oettinger tuninggal megvadított motorral. Rákészültünk a szombati hungaroringi VW-találkozóra.

Több Forma-1-es szabály is változik

A csapatok megállapodtak egy sor szabályváltoztatásban, amelyek a tervek szerint már jövőre életbe lépnek.

Játékautóként borítja fel a tájfun a teherautót

Hatalmas erővel csapott le Megi a Kínai Köztársaságra. A videó éppen azt kapta el, ahogy egy teherautót simán felborít a vihar.

Teherautók, amik lenyomnak egy sportkocsit is

Ez az öt teherautó bizony nem viccel, simán felveszi a versenyt a legtöbb sportautóval.

F1: Mégsem biztos a tesztprogram

A barcelonai pályán azt mondják, még nem biztos, hogy tényleg náluk tartják majd a 2017-es téli teszteket.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

Elárverezik a Ferenc pápát szállító Golfokat

Internetes aukción lehet licitálni október elejéig arra a három autóra, amellyel Ferenc pápát szállították júliusban a krakkói Ifjúsági Világtalálkozón.

Új P+R parkolók épülnek Budapesten

Új P+R parkolók létesítéséről és meglévők bővítéséről is döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés.

F1: Kiszámolták, Rosberg lesz a bajnok

A brit Sky Sports érdekes egy kis matekozás után arra jutott, hogy idén Nico Rosberg lehet a világbajnok, hajszállal verheti majd Lewis Hamiltont.

Ilyen luxust kínált egykor az Ikarus

Az egykori szocialista vállalat fénykorában luxusigényeket is kielégített. Most olyan oldaláról ismerhetjük meg a legendás magyar autóbuszgyártót, melynek létezéséről eddig kevesen tudtak!

Beárazták a Mars-utazást, kezdhetünk spórolni

Elon Musk, korunk nagy álmodója bevallotta: nincs más célja az életben, mint hogy más bolygókra is eljuttassa az emberi fajt. Azt is tudja, hogyan, és mennyiért.

Kerékbilincs helyett jöhet a szélvédőbilincs

Egy észak-amerikai feltaláló ötletes megoldást ajánl a koszos, macerás és veszélyes kerékbilincsek helyett. Kérdés, hogy működhet-e.