F1: Durván emelte a KERS árát a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2010.09.09. 19.00

Egymillió helyett hatmillió eurót számláz partnereinek a Mercedes a jövőre ismét szóhoz jutó KERS-rendszerért.

Eredetileg abban állapodtak meg a Forma-1-es csapatok, hogy a mozgásienergia-visszanyerő KERS-ért maximum egymillió eurót kell fizetniük azoknak a csapatoknak, akik külső partnertől rendelik meg, a Mercedes mégis hatszoros összeget számláz partnereinek a rendszerért. A McLarennek és a Force Indiának is egy-egy millió eurójába kerül maga a rendszer, de további ötmilliót kénytelenek fizetni a fejlesztési költségek fedezésére.

A hírről az Auto, Motor und Sport című lap számolt be, mely elképzelhetőnek tartja, hogy a Force India nem lesz képes kifizetni az emelt összeget. Kilencmillió eurót fizet a csapat a Mercedes V8-as motorjaiért, még egy jelentős kiadás nem fér bele a költségvetésbe.

Azért jó hírt is kaptak a csapatok az áremelés mellé, a Mercedes 2011-re tervezett rendszere mindössze 21 kilós, amely jelentős előrelépés a 2009-es 25 kilóhoz képest. A többi KERS-gyártónál (Ferrari, Renault és Williams) a hírek szerint nem szálltak el az árak, a williamses Sam Michaelt meg is lepték a Mercedes magas költségei.

“Saját KERS-ünk kifejlesztése becsléseink szerint félmillió fontba (605 ezer euróba) kerül, és nem lesz nehezebb 25 kilónál” – mondta a technikai igazgató.

Kommentek

  • furbee

    Nesze neked költségcsökkentés :))) Azthiszem elkezdtem drukkolni, hogy mihamarabb tönkremenjen ez az egész sorozat. Eddig idegesítettek az efajta hírek, de most már eljutottam arra a szintre, hogy csak nevetni tudok rajta. Ha a csapatok így eltűrik a nagyokosok idióta döntéseit, akkor csak szépen menjen tönkre az összes csapat…egyék meg amit főztek, mást nem tudok mondani. Saját maguk alatt vágják a fát és eltűrnek minden szabálymódosítást…itt az eredménye!

  • maestro

    Idén is van KERS csak senki sem használja !

  • tommykaze

    Kell a pénz Schumi fizetésére, mert a bajnoki helyezésért a vártnál kevesebb folyik be.

  • trialboj

    Javítsatok ki ha tévedek, de nem úgy volt, hogy egy külső cég fejleszt mindenkinek egységes kers-t?

  • Macsinganga

    tommykaze

    Mar megint kezded??

    Egyszeruen a Mercinek nem kell a Kers, mert nekik lehet hatrany jelentene!

  • furbee

    tommykaze hülyeségeket beszélsz! Van ott pénz elég. Már csak a sok Schumi-merci csecsebecsékből több millió folyik be a csapatnak, nincsenek rászorulva semilyen kényszerbevételre. A +5millió részben betudható annak, hogy 4 kilóval a többiekénél, már ha igaz az állítás. +4 kiló ebben a sportban meg ugye nem kell mondanom mennyit jelent…

  • furbee

    4 kilóval könnyebb – ez kimaradt :D

  • BMA

    Jó , hogy mindenhol eddig éveken át vagy most már évek óta a költség csökkentésről papolnak !
    Ilyenkor hol van az ? Nem a motorokon kellene spórolni, fostos 1,6-osok Vicc lesz ez az egész ! ( ja és akkor egy turbo fejlesztése és gyártása mennyibe fog kerülni !?)
    Akkor néphülyítés ami ebbe a cikuszba megy, hogy az már a pofátéanságon is jócskán túlmutat!

  • BMA

    Akkora )

  • nap

    Gentlemen agreement.

  • fricikee6

    Azért elég vicces hogy tavaly a Meki autók által kifejlesztett kerszet(egész évben azzal mentek ergó rengeteg adatuk volt) most 6szoros áron kell megvenniük.

  • senga2

    -trialboy!- JĂłl emlĂŠkszel, nĂŠhĂĄny hĂłnapja mĂŠg ez volt az ĂĄllĂĄsfoglalĂĄs. MĂĄr tavaly is ezt rebesgettĂŠk, amikor megĂĄllapodtak, hogy idĂŠn nem hasznĂĄljĂĄk. Tavaly mĂŠg a Ferrari ĂĄltal kifejlesztett kĂźtyĂźről beszĂŠltek, idĂŠn mĂĄs nem neveztĂŠk meg, csak, hogy 1 beszĂĄllĂ­tĂłtĂłl lehet beszerezni, hogy a kicsik is megvĂĄsĂĄrolhassĂĄk. A Williams mĂĄr rebesgette, hogy nem tudja eldĂśnteni, hogy az elektromos meghajtĂĄsĂş, vagy a lenkerekes meghajtĂĄsĂş KERS-t hasznĂĄlja.(az utĂłbbi nehezebb) Most is azon az ĂĄllĂĄsponton vagyok, hogy mindenki ott ĂŠs Ăşgy kukĂĄzza Ăśssze a magĂĄĂŠt, ahogy ĂŠs ahol akarja. NE LEGYEN EGYENLŐSDI!!! A Mercerdesnek, mint csapatnak vannak anyagi gondjai, mert a befektetők ĂŠs az anyacĂŠg nem akar tĂśbbet “ĂĄldozni” a minimumnĂĄl, hisz nincsen eredmĂŠny. Valamiből pĂŠnzt kell kicsikarni. Gondolom Ăşgy adjĂĄk a motorokat a jĂśvőben, ha a KERS-t is veszik vele egyĂźtt.

  • senga2

    MĂŠg mindig nem sikerĂźlt a programot rendbe tenni??

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.