F1: Durván emelte a KERS árát a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2010.09.09. 19.00

Egymillió helyett hatmillió eurót számláz partnereinek a Mercedes a jövőre ismét szóhoz jutó KERS-rendszerért.

Eredetileg abban állapodtak meg a Forma-1-es csapatok, hogy a mozgásienergia-visszanyerő KERS-ért maximum egymillió eurót kell fizetniük azoknak a csapatoknak, akik külső partnertől rendelik meg, a Mercedes mégis hatszoros összeget számláz partnereinek a rendszerért. A McLarennek és a Force Indiának is egy-egy millió eurójába kerül maga a rendszer, de további ötmilliót kénytelenek fizetni a fejlesztési költségek fedezésére.

A hírről az Auto, Motor und Sport című lap számolt be, mely elképzelhetőnek tartja, hogy a Force India nem lesz képes kifizetni az emelt összeget. Kilencmillió eurót fizet a csapat a Mercedes V8-as motorjaiért, még egy jelentős kiadás nem fér bele a költségvetésbe.

Azért jó hírt is kaptak a csapatok az áremelés mellé, a Mercedes 2011-re tervezett rendszere mindössze 21 kilós, amely jelentős előrelépés a 2009-es 25 kilóhoz képest. A többi KERS-gyártónál (Ferrari, Renault és Williams) a hírek szerint nem szálltak el az árak, a williamses Sam Michaelt meg is lepték a Mercedes magas költségei.

“Saját KERS-ünk kifejlesztése becsléseink szerint félmillió fontba (605 ezer euróba) kerül, és nem lesz nehezebb 25 kilónál” – mondta a technikai igazgató.

Kommentek

  • furbee

    Nesze neked költségcsökkentés :))) Azthiszem elkezdtem drukkolni, hogy mihamarabb tönkremenjen ez az egész sorozat. Eddig idegesítettek az efajta hírek, de most már eljutottam arra a szintre, hogy csak nevetni tudok rajta. Ha a csapatok így eltűrik a nagyokosok idióta döntéseit, akkor csak szépen menjen tönkre az összes csapat…egyék meg amit főztek, mást nem tudok mondani. Saját maguk alatt vágják a fát és eltűrnek minden szabálymódosítást…itt az eredménye!

  • maestro

    Idén is van KERS csak senki sem használja !

  • tommykaze

    Kell a pénz Schumi fizetésére, mert a bajnoki helyezésért a vártnál kevesebb folyik be.

  • trialboj

    Javítsatok ki ha tévedek, de nem úgy volt, hogy egy külső cég fejleszt mindenkinek egységes kers-t?

  • Macsinganga

    tommykaze

    Mar megint kezded??

    Egyszeruen a Mercinek nem kell a Kers, mert nekik lehet hatrany jelentene!

  • furbee

    tommykaze hülyeségeket beszélsz! Van ott pénz elég. Már csak a sok Schumi-merci csecsebecsékből több millió folyik be a csapatnak, nincsenek rászorulva semilyen kényszerbevételre. A +5millió részben betudható annak, hogy 4 kilóval a többiekénél, már ha igaz az állítás. +4 kiló ebben a sportban meg ugye nem kell mondanom mennyit jelent…

  • furbee

    4 kilóval könnyebb – ez kimaradt :D

  • BMA

    Jó , hogy mindenhol eddig éveken át vagy most már évek óta a költség csökkentésről papolnak !
    Ilyenkor hol van az ? Nem a motorokon kellene spórolni, fostos 1,6-osok Vicc lesz ez az egész ! ( ja és akkor egy turbo fejlesztése és gyártása mennyibe fog kerülni !?)
    Akkor néphülyítés ami ebbe a cikuszba megy, hogy az már a pofátéanságon is jócskán túlmutat!

  • BMA

    Akkora )

  • nap

    Gentlemen agreement.

  • fricikee6

    Azért elég vicces hogy tavaly a Meki autók által kifejlesztett kerszet(egész évben azzal mentek ergó rengeteg adatuk volt) most 6szoros áron kell megvenniük.

  • senga2

    -trialboy!- JĂłl emlĂŠkszel, nĂŠhĂĄny hĂłnapja mĂŠg ez volt az ĂĄllĂĄsfoglalĂĄs. MĂĄr tavaly is ezt rebesgettĂŠk, amikor megĂĄllapodtak, hogy idĂŠn nem hasznĂĄljĂĄk. Tavaly mĂŠg a Ferrari ĂĄltal kifejlesztett kĂźtyĂźről beszĂŠltek, idĂŠn mĂĄs nem neveztĂŠk meg, csak, hogy 1 beszĂĄllĂ­tĂłtĂłl lehet beszerezni, hogy a kicsik is megvĂĄsĂĄrolhassĂĄk. A Williams mĂĄr rebesgette, hogy nem tudja eldĂśnteni, hogy az elektromos meghajtĂĄsĂş, vagy a lenkerekes meghajtĂĄsĂş KERS-t hasznĂĄlja.(az utĂłbbi nehezebb) Most is azon az ĂĄllĂĄsponton vagyok, hogy mindenki ott ĂŠs Ăşgy kukĂĄzza Ăśssze a magĂĄĂŠt, ahogy ĂŠs ahol akarja. NE LEGYEN EGYENLŐSDI!!! A Mercerdesnek, mint csapatnak vannak anyagi gondjai, mert a befektetők ĂŠs az anyacĂŠg nem akar tĂśbbet “ĂĄldozni” a minimumnĂĄl, hisz nincsen eredmĂŠny. Valamiből pĂŠnzt kell kicsikarni. Gondolom Ăşgy adjĂĄk a motorokat a jĂśvőben, ha a KERS-t is veszik vele egyĂźtt.

  • senga2

    MĂŠg mindig nem sikerĂźlt a programot rendbe tenni??

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.