F1: Durván emelte a KERS árát a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2010.09.09. 07.09

Egymillió helyett hatmillió eurót számláz partnereinek a Mercedes a jövőre ismét szóhoz jutó KERS-rendszerért.

Eredetileg abban állapodtak meg a Forma-1-es csapatok, hogy a mozgásienergia-visszanyerő KERS-ért maximum egymillió eurót kell fizetniük azoknak a csapatoknak, akik külső partnertől rendelik meg, a Mercedes mégis hatszoros összeget számláz partnereinek a rendszerért. A McLarennek és a Force Indiának is egy-egy millió eurójába kerül maga a rendszer, de további ötmilliót kénytelenek fizetni a fejlesztési költségek fedezésére.

A hírről az Auto, Motor und Sport című lap számolt be, mely elképzelhetőnek tartja, hogy a Force India nem lesz képes kifizetni az emelt összeget. Kilencmillió eurót fizet a csapat a Mercedes V8-as motorjaiért, még egy jelentős kiadás nem fér bele a költségvetésbe.

Azért jó hírt is kaptak a csapatok az áremelés mellé, a Mercedes 2011-re tervezett rendszere mindössze 21 kilós, amely jelentős előrelépés a 2009-es 25 kilóhoz képest. A többi KERS-gyártónál (Ferrari, Renault és Williams) a hírek szerint nem szálltak el az árak, a williamses Sam Michaelt meg is lepték a Mercedes magas költségei.

“Saját KERS-ünk kifejlesztése becsléseink szerint félmillió fontba (605 ezer euróba) kerül, és nem lesz nehezebb 25 kilónál” – mondta a technikai igazgató.

Kommentek

  • furbee

    Nesze neked költségcsökkentés :))) Azthiszem elkezdtem drukkolni, hogy mihamarabb tönkremenjen ez az egész sorozat. Eddig idegesítettek az efajta hírek, de most már eljutottam arra a szintre, hogy csak nevetni tudok rajta. Ha a csapatok így eltűrik a nagyokosok idióta döntéseit, akkor csak szépen menjen tönkre az összes csapat…egyék meg amit főztek, mást nem tudok mondani. Saját maguk alatt vágják a fát és eltűrnek minden szabálymódosítást…itt az eredménye!

  • maestro

    Idén is van KERS csak senki sem használja !

  • tommykaze

    Kell a pénz Schumi fizetésére, mert a bajnoki helyezésért a vártnál kevesebb folyik be.

  • trialboj

    Javítsatok ki ha tévedek, de nem úgy volt, hogy egy külső cég fejleszt mindenkinek egységes kers-t?

  • Macsinganga

    tommykaze

    Mar megint kezded??

    Egyszeruen a Mercinek nem kell a Kers, mert nekik lehet hatrany jelentene!

  • furbee

    tommykaze hülyeségeket beszélsz! Van ott pénz elég. Már csak a sok Schumi-merci csecsebecsékből több millió folyik be a csapatnak, nincsenek rászorulva semilyen kényszerbevételre. A +5millió részben betudható annak, hogy 4 kilóval a többiekénél, már ha igaz az állítás. +4 kiló ebben a sportban meg ugye nem kell mondanom mennyit jelent…

  • furbee

    4 kilóval könnyebb – ez kimaradt :D

  • BMA

    Jó , hogy mindenhol eddig éveken át vagy most már évek óta a költség csökkentésről papolnak !
    Ilyenkor hol van az ? Nem a motorokon kellene spórolni, fostos 1,6-osok Vicc lesz ez az egész ! ( ja és akkor egy turbo fejlesztése és gyártása mennyibe fog kerülni !?)
    Akkor néphülyítés ami ebbe a cikuszba megy, hogy az már a pofátéanságon is jócskán túlmutat!

  • BMA

    Akkora )

  • nap

    Gentlemen agreement.

  • fricikee6

    Azért elég vicces hogy tavaly a Meki autók által kifejlesztett kerszet(egész évben azzal mentek ergó rengeteg adatuk volt) most 6szoros áron kell megvenniük.

  • senga2

    -trialboy!- JĂłl emlĂŠkszel, nĂŠhĂĄny hĂłnapja mĂŠg ez volt az ĂĄllĂĄsfoglalĂĄs. MĂĄr tavaly is ezt rebesgettĂŠk, amikor megĂĄllapodtak, hogy idĂŠn nem hasznĂĄljĂĄk. Tavaly mĂŠg a Ferrari ĂĄltal kifejlesztett kĂźtyĂźről beszĂŠltek, idĂŠn mĂĄs nem neveztĂŠk meg, csak, hogy 1 beszĂĄllĂ­tĂłtĂłl lehet beszerezni, hogy a kicsik is megvĂĄsĂĄrolhassĂĄk. A Williams mĂĄr rebesgette, hogy nem tudja eldĂśnteni, hogy az elektromos meghajtĂĄsĂş, vagy a lenkerekes meghajtĂĄsĂş KERS-t hasznĂĄlja.(az utĂłbbi nehezebb) Most is azon az ĂĄllĂĄsponton vagyok, hogy mindenki ott ĂŠs Ăşgy kukĂĄzza Ăśssze a magĂĄĂŠt, ahogy ĂŠs ahol akarja. NE LEGYEN EGYENLŐSDI!!! A Mercerdesnek, mint csapatnak vannak anyagi gondjai, mert a befektetők ĂŠs az anyacĂŠg nem akar tĂśbbet “ĂĄldozni” a minimumnĂĄl, hisz nincsen eredmĂŠny. Valamiből pĂŠnzt kell kicsikarni. Gondolom Ăşgy adjĂĄk a motorokat a jĂśvőben, ha a KERS-t is veszik vele egyĂźtt.

  • senga2

    MĂŠg mindig nem sikerĂźlt a programot rendbe tenni??

Ikarus buszok a Balkánról?

Lelkes buszfanatikusok és a tömegközlekedés iránt rajongók már minden bizonnyal találkoztak a volt Jugoszláviában készülő Ikarus buszok történetével.

Filléres eszköz traffipax ellen

A rendőrségnek 15 milliárdjába került, de pár ezer forintos kütyüvel semlegesíthető a VÉDA.

Fényűző és tágas a csúcs-Škoda belső tere!

Holnapután itt a világpremier, de a Škoda Kodiaq nem tudott várni, és feltárta legbelső titkait a közönség előtt.

Zsiguli-motoros quad eladó, ezt látni kell

Ezúttal semmilyen vicces tartalom nincs a nap hirdetésében, erre az épített quadra mi is rácuppantunk.

700 millióba fáj a világ legszebb ökoautója

A tavasszal bemutatott Pininfarina H2 Speed tanulmány hamarosan gyártásba kerülhet. Tíz darab készül belőle, egyenként 2,2 millió euróért.

F1: Csütörtökön dől el Magnussen indulása

A Belga Nagydíjon csúnya balesetet szenvedő Kevin Magnussen edzője szerint a pilóta biztosan ott lesz Monzában, de az az FIA-n múlik, hogy vezetni is fog-e.

F1: A Renault motorja beérte a Ferrariét

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint a Renault erőforrása mostanra a Ferrari szintjére ért.

F1: Bottas két évet kapott a Williamsnél?

Sajtóértesülések szerint Valtteri Bottas újraszerződött a Williamsszel, a csapattárs kérdése viszont még nyitott.

Megújul a legkisebb Suzuki

Jövőre jön az új generációs Alto, bár a globális Celerio mellett nem valószínű az európai bevezetése.

F1: Rosberg a motorokkal is hátrányban

A Mercedes Lewis Hamiltonnál Spában elvégzett motorcsereberéje olyan jól sikerült, hogy a pontelőny mellett immár az erőforrások tekintetében is jobban áll a címvédő a csapattársánál.

10 bitang BMW, amit nem az M divízió szült

A hetvenes évek elejétől napjainkig rengeteg csodás M-es BMW született, így hajlamosak vagyunk megfeledkezni azokról a briliáns modellekről, amiket nem a BMW sportrészlegének köszönhetünk. Most kiköszörüljük a csorbát.

F1: Webbernek nem ízlett a cipős pezsgő

Mark Webber utólag elismerte, hogy nem volt túl finom a Daniel Ricciardo cipőjéből kihörpölt pezsgő, de a pillanat a veteránt is magával ragadta a dobogón.