Rosszul kezdte az idei szezont a Williams, később egyre inkább belelendültek a kék-fehérek. Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg újabban rendszeres vendégei a Q3-nak, a csapat ráadásul a monzai versenyt követő Szingapúri Nagydíjra komoly fejlesztésekkel készül. Nemrég végezték el az alkatrészeken az utolsó szélcsatornás simításokat, 2010-re több újítást nem terveznek a Williamsnél, a 2011-es autó került fókuszba.

“Van még egy csomagunk Szingapúrra, befejeztük a szélcsatornás teszteket is” – nyiatkozta Sam Michael, a Williams technikai igazgatója. “Aerodinamikailag készen vannak az elemek, már csak a gyártás és beépítés van hátra. Aerodinamikailag végeztünk 2010-zel, a következő évre koncentrálunk.”

Mivel 2011-re jelentősen átalakulnak az autók (tilos lesz a dupla diffúzorok és az F-csatorna használata, gumiszállítóként a Pirelli váltja a Bridgestone-t), Michael szerint nem lehet építkezni az idei konstrukcióra. “Teljesen más autó lesz, mindenki tiszta lappal indul.”

Jövőre a KERS használatát is tervezi a Williams, még nem döntötte el az istálló, hogy saját fejlesztésű, egyedi lendkerekes rendszerét vagy akkumulátorosat használ. “Mindkét opció rendelkezésünkre áll, de őszintén szólva az akkumulátoros megoldás élvez elsőbbséget. Ugyanakkor van lehetőségünk a lendkerekes rendszer használatára is.”