A Belga Nagydíj előtt szigorúbb ellenőrzésnek vetette alá a Nemzetközi Automobil Szövetség a csapatok autóit, a vizsgálat célja az volt, hogy kiszűrjék az esetlegesen flexibilis első szárnyakkal trükköző gárdákat. Főleg a Ferrari és a Red Bull félhetett a procedúrától, de mindkét istálló autói átmentek az ellenőrzésen.

A Ferrari és a Red Bull is azt kommunikálta, hogy a szigorúbb teszt miatt nem változtatott alkatrészein, a riválisok azonban másképp látják. Szerintük Belgiumban a kifogásolt szárnyak már nem tapadtak annyira az aszfaltra, amely egyértelműen arra utal, hogy a mérnököknek bele kellett nyúlniuk a tervekbe.

Jenson Button is úgy véli, hogy az új tesztek változtattak az erőviszonyokon. “A belgiumi pálya karakterisztikája kedvezett nekünk, a Red Bull tempójára pedig hatással voltak az új tesztek” – vélekedett Button. “Remélem, hogy a Monza előtti, még radikálisabb (a padlólemezt is érintő) teszteknek még nagyobb eredményük lesz. A Red Bull azt mondja, nem kell változtatnia semmin, de ezt mondta Belgiumban is, holott a szárnyaik nem mozogtak annyit, mint korábban.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kategorikusan cáfolta, hogy a csapat változtatott volna az autón. “Határozottan állíthatom, hogy ezek ugyanazok a szárnyak, mint egy hónappal ezelőtt Magyarországon” – reagált Horner. “Nem tudhatom, mi a helyzet a többiekkel, de meg kellene nézni, hogy az előző hétvégén nem éppen az ezüstszínű szárnyak tűntek-e a legmozgékonyabbnak.”

“Abból kiindulva, hogy autónkon semmi nem változott, nem értem, hogy miért ne lehetnének egyébként is elégedettek. Érdekelne, hogy kié volt a legrugalmasabb első szárny Belgiumban, mert garantálhatom, hogy nem a miénk.”