A veterán szakújságíró, Adam Cooper blogján arra hívta fel a figyelmet, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) saját szabályait szegi meg, ha engedélyezi a Koreai Nagydíj október 22-24. közti megrendezését.

Az ok egyszerű: annak ellenére, hogy a szervezők állítása szerint a pálya építése 90 százaléknál tart, a legfontosabb dolog, az aszfaltozás még a múlt héten is hiányzott, pedig az FIA előírásai szerint a létesítménynek már 90 nappal a verseny megrendezése előtt készen kellene állnia.

Az FIA nemzetközi sportszabályzatának “O ” függeléke szerint a szervezet által felügyelt versenypályákon a verseny rendezése előtt legalább két ellenőrzést kell tartani, amelyek közül az utolsóra a nemzetközi rendezvények előtt 60, Forma-1-es futam esetében pedig 90 nappal kerül sor.

Az utolsó ellenőrzés során a pálya épületeinek, infrastruktúrájának már meg kellene felelnie a verseny rendezéséhez szükséges elvárásoknak – kisebb módosítások, mint a bukótér átalakítása, a bokszutcai épületek módosítása persze még belefér ez után is -, ez pedig a jongami létesítmény esetén a legnagyobb jóindulattal sem volt elmondható a szabály szerinti július 22-ei időpontban.

Bár a pálya autósbemutatókkal egybekötött hivatalos megnyitóját elvileg ezen a hétvégén tartják, Cooper egy FIA-s illetékestől úgy tudja, hogy “erre semmi esély”. A szerző azt is hozzáteszi, hogy az egyik F1-es csapat Jongamban megfordult tagja arról számolt be neki, hogy a csapatlétesítmények is siralmas állapotban vannak: a konyha “felszerelése” például kizárólag egy hideg és egy meleg vizes csapból állt nemrég.

Ha egy pálya önhibájából nem képes megrendezni a vállalt Forma-1-es futamot, az FIA szabályai szerint automatikusan kizárja magát a következő idényből is.