A változékony idő a várakozásoknak megfelelően megkeverte a Belga Nagydíj elejét. A verseny száraz pályán kezdődött, és még a rajt is komolyabb incidens nélkül zajlott, mindössze a pole-ból induló Mark Webber járt rosszul, ugyanis beragadt, öten is elmentek mellette.

Amennyire sima volt maga a rajt, annyira kaotikussá vált az első kör vége: a pálya alsó szakaszán ugyanis már esett mire körbeértek, a buszmegálló sikánnál a fél mezőny a bukótérben tudott csak elfordulni a vizes aszfalton. A zápor áldozata lett a jubileumi futamát ünneplő Rubens Barrichello és Fernando Alonso is, a brazil egyszerűen megtorpedózta a Ferrarit.

Míg a veterán ki is esett, Alonso autója nem sérült túlságosan, a bokszba hajtva átmeneti esőgumira váltott, és mivel a 3. körre beküldték a biztonsági autót, utol is érte a mezőnyt, de a kisütő nap miatt a következő körben újra ki kellett állnia, hogy száraz gumit tegyenek fel – ezután azonban óriási tempóval vágott neki a felzárkózásnak.

A safety car egy kör után távozott, az újrarajtolás után a Hamilton, Button, Vettel, Kubica, Webber, Massa, Hülkenberg, Sutil, Liuzzi és Rosberg volt a sorrend a pontszerző helyeken.

A kezdeti kavarodásban a mezőny végéből induló Vitalij Petrov és Michael Schumacher is jól ügyeskedett: az orosz újonc 12, a hétszeres bajnok 10 helyet javított, a pontszerző helyek határára léptek előre. A renault-s pár körrel később át is vette a 10. helyet Rosbergtől, akit aztán saját csapattársa is megelőzött.

Míg Lewis Hamilton elhúzott, Jenson Button a biztonsági autó távozása után nem autózott túl erős tempót, a követők felzárkóztak rá, Vettel a 15. körben meg is próbálkozott egy előzéssel a buszmegálló előtt, de megcsúszott, és orral belepördült a McLarenbe. Button kiesett, a német a bokszban új orrkúpot kapott, és a 12. helyre tért vissza. A kettős baleset nyertese Alonso volt: a 8. helyre lépett előre.

Vettel a baleset miatt bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, két helyet esett vissza. Ahogy a kiállás előtt, a német utána is Vitantonio Liuzzival birkózott, a buszmegállóban előzött is, de a Force India első szárnya kivágta a Red Bull bal hátsó kerekét. Vettel a defekt miatt a 20. helyre esett hátra.


Az élmezőny a 21-25. körben járt kerékcserén, de a sorrend nem változott az első öt helyen: Hamilton kényelmesen vezetett Kubica, Webber, Massa és Sutil előtt.

A 34. körre újra esni kezdett, ennek ellenére az első négy – Hamilton, Kubica, Webber és Massa – is továbbment, de a vezető mclarenes majdnem ki is esett, ezzel együtt az első négy a későbbi kiállással is  megőrizte a pozícióját a többiekhez képest – a Renault-nál elbakizott kerékcsere miatt azonban Webber Kubica elé került.

Alonso a 38. körben megpördült és a gumifalnak vágta a Ferrarit, az autó eltávolításáig – két körre –  beküldték a biztonsági autót, miközben az eső egyre erősebben kezdett hullani. Míg a mezőny többsége átmeneti gumin volt, Vettel, Hülkenberg, Liuzzi és Glock volt extrém abroncson. Az újrarajtolás után az élmezőny sorrendje nem változott, viszont Schumacher megelőzte Kobayashit, míg Rosberg mindkettejüket.

Az utolsó két körre megint alábbhagyott az eső, így a befutóig már nem történt fordulat, Hamilton, Webber, Kubica, Massa, Sutil, Rosberg, Schumacher, Kobayashi, Petrov és Alguersuari ért be a pontszerző helyeken.


Mivel a bajnoki esélyesek közül Vettel, Button és Alonso is nullázott Belgiumban, Hamilton és Webber ellépett tőlük, a mclarenes a győzelemmel pedig meg is előzte a Red Bull ausztrálját. Hamilton 182, Webber 179 ponttal áll, míg Vettel, Button és Alonso maradt a futam előtti 152, 147 és 141 pontjánál. A konstruktőri bajnokságban a Red Bull és a McLaren csatája végtelenül kiélezett: az állás 330:329.

A világbajnokság két hét múlva az utolsó európai futammal, a monzai Olasz Nagydíjjal folytatódik.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2010.08.29.