A Magyar Nagydíjat követő négyhetes kihagyás után a 13. fordulóval végre folytatódik a Forma-1-es világbajnokság, méghozzá a nézők, a csapatok és a pilóták közös kedvenc helyszínén, Belgiumban.

A versenynaptár talán legjobb pályája mindig az idény egyik fénypontja, idén is nyugodtan várhatunk jó futamot. A hétvége legfőbb kérdése, hogy a Hungaroringen az egész mezőnyt megalázó Red Bull milyen formát mutat majd.

Két dolog is a Milton Keynes-iek ellen dolgozik majd: az egyik maga a pálya, a másik pedig a műszaki ellenőrzések szigorítása.

Spa a naptár leghosszabb versenyhelyszíne, a 7004 méteres aszfaltcsík pedig a változatosságnak is teret ad: a célegyenes végi La Source hajtű után az Eau Rouge emelkedőjével és a Kemmel-egyenessel az idény leghosszabb padlógázos szakasza következik, a Stavelot után pedig egy majdnem ugyanilyen hosszú repesztés jön a buszmegálló sikánig. A két gyors szakasz a kanyargósabb második szektort fogja közre.

Míg a középső résztől a kiváló leszorítóerejű Red Bullnak nincs félnivalója, a másik két szakaszon bizony a motorerő számít a legtöbbet, a Renault pedig nem veheti fel a versenyt a Mercedes vagy a Ferrari erőforrásával szemben, azaz a pálya kétharmadán a riválisoknak áll majd a zászló.

A Ferrari a kipufogós diffúzor továbbfejlesztésével érkezik Spába, a McLarennél a szünet alatt szimulátoron igyekeztek kiaknázni a korábbi frissítéseket, míg a Renault idén először felszereli az F-csatornát, így rájuk is oda kell már figyelni.

Ez történt tavaly

Műszaki szempontból a legérdekesebb kérdés azonban az lesz, hogy a Red Bull és a Ferrari szabályosnál sokkal jobban görbülő első szárnyai átcsúsznak-e a szigorított vizsgálatokon, egyáltalán, a riválisok által gyanúsnak talált két csapat megpróbálkozik-e az eszköz használatával. Ha Spában már nem bevethető a szárny, újabb fájó veszteséget könyvelhet el a Red Bull.


Ahogy általában, a csapadék ezúttal sem kerüli majd el a Belga Nagydíjat, sőt, pillanatnyilag úgy tűnik, hogy a teljes hétvégén eshet. Tegnap már zuhogott Spában, pillanatnyilag is esik, de holnapra és vasárnapra is esőt jósolnak, a csúcshőmérséklet pedig 20 fok közeléből 10 fok környékére süllyed a három nap alatt.

Míg az élmezőnyben minden bizonnyal a Red Bull, a Ferrari és a McLaren pilótáinak küzdelme zajlik majd, másokra is érdemes lesz odafigyelni. A williamses Rubens Barrichello saját számítása szerint a hétvégén áll majd rajthoz 300. Forma-1-es futamán, a brazil veterán az egyre javuló kék-fehér autóval biztosan nagyot szeretne alakítani.

Michael Schumacher ugyan Kimi Räikkönenhez hasonlóan szinte a sajátjának érezheti Spát, hiszen F1-es bemutatkozása, első futamgyőzelme, utolsó bajnoki sikere is a belga pályához kötődik, ezúttal nem túl fényes kilátásokkal indulhat neki a hétvégének: a német jó ideje hullámvölgyben van, a Barrichellóval szembeni hungaroringi durvulása miatt pedig még 10 helyes rajtbüntetés is sújtja majd. Érdekes lesz megfigyelni, hogy az idei kritikák után milyen agresszivitást enged majd meg magának a mezőny végéből előrébb jutni akaró hétszeres bajnok.

A bajnoki éllovas szimulátoron magyarázza Spát

Ahogy már említettük, a Renault is meglepetést okozhat, ha jól működik az F-csatornájuk, akár a “nagyok” közé is odakeveredhet Rober Kubica, de a Force Indiáról sem szabad megfeledkezni, a kiscsapat tavaly uralta Spát, és annak ellenére, hogy igyekeztek visszafogni az idei elvárásokat, az autójuknak biztosan továbbra is fekszik a pálya.

A mezőnyből gyakorlatilag minden pilóta feltétel nélkül imádja a versenyhelyszínt, győzelemmel azonban mindössze két versenyző büszkélkedhet: Schumacher hatszor, míg Felipe Massa egyszer – a botrányosan végződött 2008-as versenyen – győzött Spában.

A szombati időmérő és a vasárnapi verseny is a hagyományos, 14 órás időpontban kezdődik.

F1: Verhetetlen marad-e a Red Bull? 1